Sikkerhedsadvarsler efter installation af ~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-06 15:12

Hej gruppe. Jeg har lagt IE7 Beta 2 ind på en maskine for at teste
diverse websites i den.
Det har desværre betydet at Windows nu præsenterer mig for en hel
del sikkerhedsadvarsler som jeg gerne vil slippe for. Jeg var 5
sekunder fra at sende dette indlæg som et spørgsmål, men faldt så
endelig over løsningen, som jeg så i stedet vil dele med gruppen.

Jeg har lagt et par skærmdumps ud med de to typer af advarsler her:
<http://gyros.dk/usenet/dump/warnings.shtml>

Fælles for dem er at de kommer når man tilgår filer på
netværksdrev.

Problemet at netværksdrevene nu er lagt ud som en del af
internetzonen, i stedet for at ligge i en intranetzone. IE har -
vist nok - tidligere selv lagt netværksdrev ind i intranetzonen,
men det er ændret med IE7.

Løsningen kommer her:

1) Vælg Internet Options (under Tools i højre hjørne af IE7)
2) Vælg Security => Local intranet
3) Vælg Sites => Advanced
4) Skriv navnet på et netværksdrev (fx F:) og vælg Add. IE
oversætter selv til file://SERVERNAVN (hvis man hellere vil skrive
det ind på den måde, kan det selvfølgelig også lade sig gøre)
5) Gentag punkt 4 hvis der er flere servernavne der skal tilføjes
(man skal ikke gøre det for hvert netværksdrev hvis de ligger på
samme server).
6) Vælg o.k. og Anvend.

Og mens vi er ved mærkelige IE7-ændringer - hvis man ikke kan lide
skriftypeændringen (ClearType, der aktiveres med IE7 og ses både i
IE og Outlook o.l.), kan det slås fra således:

1) Vælg Internet Options (under Tools i højre hjørne af IE7)
2) Vælg Advanced
3) Find "Use ClearType" (sidste punkt under Multimedia)
4) Fjern hakket og vælg anvend.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-04-06 15:35

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 26-04-2006 16:11 og fik
dette ud af det:

> Jeg har lagt et par skærmdumps ud med de to typer af advarsler her:
> <http://gyros.dk/usenet/dump/warnings.shtml>

Bortset fra, at du vist har byttet om på billederne, er det da dejligt
med en sådan oplysning.

--
Benny Nissen
Stop underskriftsindsamlinger: www.stop.underskrifter.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-06 15:51

Benny Nissen skrev:

> Bortset fra, at du vist har byttet om på billederne, er det da
> dejligt med en sådan oplysning.

Argh - du har ret. Jeg har rettet fejlen nu. Jeg vil overveje at
lave en mere permanent side senere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Snedker

Dato : 04-05-06 11:18

>Og mens vi er ved mærkelige IE7-ændringer - hvis man ikke kan lide
>skriftypeændringen (ClearType, der aktiveres med IE7 og ses både i
>IE og Outlook o.l.), kan det slås fra således:

--klip--

Jeg søgte Google for ClearType og kom frem til en side, hvor jeg blev
tilbudt at installere en "ClearType Tuning Tool". Det løb jeg igennem,
just for the fun of it. Okay, det hjalp. Til gengæld er det nu også
slået igennem min Forte Agent newsreader...det var det ikke før.

/Snedker