MIn IE er blevet underlig
Fra : Steen J

Dato : 26-04-06 14:29

Min IE 6.0 er blevet underlig, muligvis efter jeg instalerede den seneste
opdatering fra Microsoft.

Eks. 1) Hvis jeg går ind på www.google.dk, taster en søgeord, og klikker på
"Google-søgning" sker der ingenting. Ingen blafrende Microsoft-flag -
ingenting. "Jeg føler mig heldig"-knappen virker heller ikke.
Går jeg ind på www.rejseplanen.dk, og klikker på "Find rejse" sker der
heller ingenting.
Samme problem på http://validator.w3.org/, når jeg klikker på "Check".

Eks. 2) Jeg vil prøve at køre en online virus scan på
http://www.antivirus.dk. Jeg kan godt komme videre til:
http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm
Når jeg klikker på knappen "Scan your PC", hvor en grøn en tuller frem og
tilbage, åbnes et tomt popup-vindue.
Jeg har sat alle sikkerhedsindstilliger til Standardniveau.
Før jeg gjorde det, kunne jeg godt få førnævnte vindue op med indhold, men
den gule linie øverst i browseren, der plejer at komme når der installeres
en Active-X komponent, viste sig ikke, så jeg kunne ikke komme videre.

Jeg har prøvet at fjerne alt offline indhold og alle cookies.

Hvad pokker kan der være galt?

/Steen J

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-04-06 15:33

Steen J ramte sit keyboard den 26-04-2006 15:28 og fik dette ud af det:
> Min IE 6.0 er blevet underlig, muligvis efter jeg instalerede den seneste
> opdatering fra Microsoft.

> Hvad pokker kan der være galt?

Løsning på problemet med Sikkerhedspatch MS06-015
Af: Søren Sciera Jensen, 19-04-2006 19:24

Dette er frit oversat fra Microsoft Knowledge Base:

Problemer i Windows Stifinder eller Windows programmer efter opdatering
af sikkerhedspatch MS06-015

- Hvis du ikke er i stand til at tilgå f.eks. foldere som "Mine
dokumenter" og "Mine Billeder".
- Microsoft Office applikationer der pludselig ikke reagerer, når du
prøver at gemme eller åbne Officefiler fra "Mine Dokumenter".
- Officefilerne i "Mine Dokumenter" er ikke istand til at åbne Microsoft
Office.
- Åbning af en fil igennem en applikations Filer/Åbn får programmet til
at hænge.
- Indtastning af adresser i Internet Explorer, har ingen effekt.
- Højreklik på en fil og valg af Send til... har ingen effekt
- Klik på (+) tegnet i Windows stifiner har ingen effekt.
- Nogen 3 parts applikationer holder op med at virke, når de åbnes,
eller gemmer data i "Mine Dokumenter.

- vil nedenstående kunne løse problemet.

1. Log ind på computeren med administrator rettigheder.
2. Klik på Start og herefter Kør...
3. Skriv Regedit og klik på OK.
4. Naviger ned til
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell
Extensions\Cached
5. Højreklik på mappen "Cached", peg på Ny, Vælg "DWORD Værdi", og
indsæt nedenstående nøgle:

{A4DF5659-0801-4A60-9607-1C48695EFDA9}
{000214E6-0000-0000-C000-000000000046} 0x401

6. Sæt herefter dataværdien til 1 (Gøres ved at dobbeltklikke på den nye
værdi).
7. Luk Registry Editor.
8. Brug Joblist til at afslutte de forekomster af processerne der hedder
Verclsid.exe process eller genstart computeren.

Herefter skulle det hele gerne virke igen.

En mere uddybende forklaring kan findes på:
http://support.microsoft.com/kb/918165/en-us

--
Benny Nissen
Stop underskriftsindsamlinger: www.stop.underskrifter.dk

Fra : Steen J

Dato : 26-04-06 18:06

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Verclsid.exe process eller genstart computeren.
>
> Herefter skulle det hele gerne virke igen.
>
> En mere uddybende forklaring kan findes på:

Hm...
Der var i forvejen følgende nøgle med værdien 1

{750FDF0E-2A26-11D1-A3EA-080036587F03}
{000214E8-0000-0000-C000-000000000046} 0x401

- men det virker ikke.

Når jeg nu går ind i Microsoft Update, står den i evigheder (foreløæbin ½
time) med de grønne klodser som løber imod højre, uden at der sker mere.

Se et screendump af regedit her:
http://stja.dk/Clip.jpg

/Steen J

Fra : Steen J

Dato : 26-04-06 18:11

"Steen J" <steen@cutie.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Jeg har heller ikke noget "Verclsid.exe" i proceslisten.

/Steen J

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-04-06 19:09

Hej Steen J, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> [...]

Jeg har prøvet det engang, dog slap min tålmodighed op efter et stykke
under en 5 minutters tid. Jeg prøvede at gå ud og ind igen men med
samme resultat.

Så prøvede jeg at genstarte maskinen og ind på Windows Update igen,
hvorefter den opførte sig normalt.

Om det så var et tilfælde eller ej, ved jeg dog ikke. Men du kan da
prøve, hvis du ikke har prøvet.

> Jeg har heller ikke noget "Verclsid.exe" i proceslisten.

Den står der heller ikke. Men den burde ligge på systemdrevet,
\WINDOWS\system32\verclsid.exe.

(Samt \WINDOWS\$hf_mig$\KB908531\SP2QFE\verclsid.exe med folderen
dateret 11.04.06. Dvs. fra KB908531-patchen installeret 11.04.06).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Steen

Dato : 26-04-06 20:01

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorefter den opførte sig normalt.
>
> Om det så var et tilfælde eller ej, ved jeg dog ikke. Men du kan da

Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke.

Det synes jeg Benny skrev.

> [...]
>
> (Samt \WINDOWS\$hf_mig$\KB908531\SP2QFE\verclsid.exe med folderen
> dateret 11.04.06. Dvs. fra KB908531-patchen installeret 11.04.06).

Ja, dem har jeg.

- Men nu har jeg restoret mit system via Norton Ghost til ca. for en måned
siden. Nu virker alt igen, blot skal jeg have reinstalleret nogle få
programmer.

/Steen J

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-04-06 17:08

Hej Steen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Ja, dem har jeg.

Ja, så er (eller var, jf. din oplysning nedenfor) det kun den ene 25.
april-patch, der manglede.

Det er ikke uden ironi, hvis balladen er opstået pga. 11. april-
pacthen, og 25. april-patchen kunne fjerne fejlen, men pga. 11. april-
patchen bevirker på nogle systemer, at Windows Update ryger ind i et
loop

> - Men nu har jeg restoret mit system via Norton Ghost til ca. for
> en måned siden. Nu virker alt igen, blot skal jeg have
> reinstalleret nogle få programmer.

Giv evt. gerne et tip hvis det virker efter samtlige
sikkerhedsrelaterede opdateringer er hentet og installeret.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-04-06 16:40

Hej Steen J, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Min IE 6.0 er blevet underlig, muligvis efter jeg instalerede den
> seneste opdatering fra Microsoft.

Inden du prøver Bennys tip
(<news:444f84b6$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk>): Har du hentet
den patch fra Windows/Microsoft Update, der kom i går, tirsdag?

Den skulle patche de konflikter, der opstår ved nogle
systemkonfigurationer pga. den sikkerhedspatch, der og kom sammen med
en masse andet tirsdag i sidste uge.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Steen J

Dato : 26-04-06 17:12

> [...]
>
> Den skulle patche de konflikter, der opstår ved nogle
> systemkonfigurationer pga. den sikkerhedspatch, der og kom sammen med

Det mener jeg, at jeg har, og jeg troede at fejlen var opstået med den, så
jeg afinstallerede den igen - men nu prøver jeg at hente jeg den igen.

/Steen