Fejl i Windows og Internet Explorer skylde~
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 18:30

På mit arbejde bemærkedes, at der på sider med Flash-animationer
opstod en "ramme" omkring flashen.

jeg blev derfor sat til at kontakte Microsft Danmark, hvilket oven i
købet lykkedes.

Fejlen skyldes den seneste opdatering fra omkring 15. april.

Den ytrer sig også på nogle maskiner, ved at man ikke kan skrive i
adresselinien.

Andre får problemer med "save"-funktionen i Word.

+ en række andre fejl.

Ifølge MS-supporteren skyldes fejlen, at man har tilkoblet
HP-produkter!!!

vh
FJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-06 22:31

Busfinn skrev:

> Ifølge MS-supporteren skyldes fejlen, at man har tilkoblet
> HP-produkter!!!

Computerworld skrev om det i går:
<http://www.computerworld.dk/art/33555?a=rss&i=0>

På debatindlægget her - <http://www.computerworld.dk/debat/984> -
er der vist en løsning til problemet. Jeg har ikke selv afprøvet
den (og har heller ikke været berørt af fejlen).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-04-06 00:31

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.browser:

> Computerworld skrev om det i går:
> <http://www.computerworld.dk/art/33555?a=rss&i=0>

> På debatindlægget her - <http://www.computerworld.dk/debat/984>

Tak for tippet. Jeg har ganske vist heller ikke været berørt af
problemet, hvilket undrede mig, da min printer er en HP.

Men nu fik jeg via dit link en reference til Microsoft og læst det mere
grundigt igennem. Mht. HP er det udelukkende filen Verclsid.exe, og
denne bruges af nogle af deres blækprintere. Ingen af deres
laserprintere (som jeg har) giver ballade eller har/bruger filen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-04-06 00:34

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> [...]

> mere grundigt igennem. Mht. HP er det udelukkende filen
> Verclsid.exe, og denne bruges af nogle af deres blækprintere.

Måske glemte jeg siden hos Microsoft, hvor det uddybes:
<http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms06-015.mspx>

Og måske burde jeg slukke og sove, da træthed øger glemsomhed.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : lh

Dato : 20-04-06 10:30

> Busfinn skrev:
>
> På debatindlægget her - <http://www.computerworld.dk/debat/984> -
> er der vist en løsning til problemet. Jeg har ikke selv afprøvet
> den (og har heller ikke været berørt af fejlen).

Jeg havde fået problemer med at skrive i adressefeltet i IE efter seneste
Microsoftopdatering, f.eks. kunne jeg ikke aktivere en side ved at skrive
www.dr.dk, men derimod hvis jeg skrev http://www.dr.dk , men ovenstående
løsning med tilføjelse af en nøgle i registreringsdatabasen har løst
problemet.

Kan kun anbefales ved tilsvarende problemer.

Vh
Lars Henrik
fam snabela soefren dot dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 21-04-06 18:15

Busfinn skrev:

> [...]
>
> Andre får problemer med "save"-funktionen i Word.
>
> + en række andre fejl.
>
> Ifølge MS-supporteren skyldes fejlen, at man har tilkoblet

Ja det med flashen er egentlig ikke en "fejl" eftersom MS tabte en
patentsag og nu har valgt at ændre måden man indsætter objekter på i IE
istedet for at betale de 800mio som var krævet i erstatning. Det kræver
derfor man skal aktivere flash og activeX objekter aktivt. (altså selv
gøre noget for det!)

Hvad angår de andre ting, opdagede jeg det i lørdags da jeg opdaterede
min fars maskine (en ældre compaq) men det er ikke alle med hp maskiner
som er berørt af det. og det med HP er fordi deres scannere og printere
og kameraer har nogle drivere der godt kunne være skrevet lidt bedre.
Faktisk var explorer.exe også influeret (højreklik på baggrunden og
menuen skulle normalt dukke frem, men maskinen stallede da den skulle
verificere objektet)
Der er dog en super enkel løsning, hvis man ikke ønsker at lege i
registry'en.
CTRL+ALT+DEL og dræb verclsid.exe, brug ikke IE, men firefox, så opstår
problemet ikke. Indtil MS får taget sig sammen og udsender en patch. De
kan ikke forvente at en normal familie bare vader ind i registry'en og
ændrer ting der. Det har 80% af MS-indehavere sg. ikke viden nok til.

Claus

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-04-06 19:21

On 21 Apr 2006 17:14:38 GMT, Claus Jacobsen wrote:

> Indtil MS får taget sig sammen og udsender en patch. De kan ikke forvente
> at en normal familie bare vader ind i registry'en og ændrer ting der.

Nej, jeg undrer mig også over at MS ikke bare lægger en *.reg op til
download i stedet for lange instrukser.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Thom.

Dato : 30-04-06 17:51

On Fri, 21 Apr 2006 20:20:53 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

> Nej, jeg undrer mig også over at MS ikke bare lægger en *.reg op til
> download i stedet for lange instrukser.

Man kan jo også brokke sig over at HP ikke kommer på banen med et fix,
hvis det er deres SW det er galt med.

Iøvrigt er det skideirriterende at man ikke kan fravælge "share to
web" FØJ HP !!!!!!

Fra : John

Dato : 22-04-06 00:32

"Claus Jacobsen" i en meddelelse

> De kan ikke forvente at en normal familie bare vader ind i
> registry'en og
> ændrer ting der.

Nemlig, men Bill _er_ også på vej med nye og spændende
lappe-grejer:

http://news.com.com/Microsoft+to+fix+Windows+patch/2100-1002_3-6063785.html?tag=cd.lede

Mvh John :)