Firefox opdateringsproblem!
Fra : TL

Dato : 19-04-06 05:27

Hej kloge gruppe!

Jeg kører med Firefox, og har sat FF til aut. at hente og installere evt.
opdateringer, denne gang fra ver. 1.5.0.1 til ver. 1.5.0.2.

Firefox opdaterede så igår og det gik da meget godt lige indtil genstarten.
Efter genstart kunne FF ikke finde mine startsider eller nogle andre
internetsider.
Jeg var derfor nødt til at installere FF igen (i den 'gl.' version) for at
komme på nettet.
Og har fjernet optionen med aut. opdatering og installation for ikke at få
problemet igen.

Har haft dette problem på både min stationære og bærbare pc!

Er der andre der har haft dette problem?

Og er der nogle der har en løsning, så man kan opdatere uden problemer?

PFT

/Torben

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-04-06 05:59

On Wed, 19 Apr 2006 06:27:01 +0200, "TL" <creatime@webspeed.dk> wrote:

>Er der andre der har haft dette problem?

Min opdaterede til 1.5.0.2 pænere end tidligere, så her gik det fint.

Dog mente den traditionen tro lige, at den skulle hælde alle
søgemaskiner ind igen, alt imens den selvfølgelig ikke selv har nogen
funktionalitet til at fjerne dem, så man manuelt skal fedte rundt i
filsystemet.

Det er arrogance over for brugeren, der giver associationer til
RealPlayer-installationsdagene.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-04-06 07:12

Peter Brodersen skrev:

> [...]
>søgemaskiner ind igen, alt imens den selvfølgelig ikke selv har nogen
>funktionalitet til at fjerne dem, så man manuelt skal fedte rundt i

SearchPluginHacks
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1563

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-04-06 21:14

On 19 Apr 2006 06:12:01 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>SearchPluginHacks
>https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1563

Den lader heldigvis til at være kompatibel med 1.5.0.* - men jeg kan
da godt være bekymret for at der udgives en Firefox 1.5.1, og så skal
jeg vente på at der kommer en opdatering til den

Det er dog temmeligt rart, at den både kan finde ud af at håndtere de
generelle searchplugins (i Mozilla-installations-mappen), og de
personlige searchplugins.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-06 22:44

Den 19-04-06 22.14 skrev Peter Brodersen følgende:

> Den lader heldigvis til at være kompatibel med 1.5.0.* - men jeg kan
> da godt være bekymret for at der udgives en Firefox 1.5.1, og så skal
> jeg vente på at der kommer en opdatering til den

Det er sikkert ikke værre, end at udvidelsen kan hackes, så den også
virker til 1.5.1. Hvis der ikke sker store ændringer med søgemaskinernes
virkemåde i Firefox, er det blot et versionsnummer, der skal rettes. Og
ellers kan du jo være heldig, at dine mange bønner bliver hørt, så det
fungerer uden udvidelse i Firefox 1.5.1 eller senere versioner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-04-06 23:13

On Wed, 19 Apr 2006 23:43:40 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Det er sikkert ikke værre, end at udvidelsen kan hackes, så den også
>virker til 1.5.1. Hvis der ikke sker store ændringer med søgemaskinernes
>virkemåde i Firefox, er det blot et versionsnummer, der skal rettes.

Well, hele pointen her var jo, at jeg var træt af at skulle lave
tricks, hver gang, Firefox blev opdateret. Om jeg retter i et plugin
eller om jeg sletter søgemaskine-ikonerne er ét fedt.

Men yep, man kan håbe at de implementerer dette, så det ikke er
nødvendigt med plugins.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/