Firefox søge "mozilla style"
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-04-06 15:03

Hej!

Efter lang tids googling uden et ordenligt resultat, prøver jeg nu her.

Jeg har altid brugt mozilla, men er efterhånden begyndt at skifte mine
maskiner om til firefox. Der er dog en lille ting jeg simpelthen hader
ved firefox.
Når man skriver noget i adresse linien, kan jeg i mozilla klikke "ned"
og så bliver man automatisk smidt ind på en google søgning, med det før
skrevne ord.
Jeg har tidligere fået ændret firefox til søge på ordet, hvis man bare
klikker enter efter man har skrevet. Men det tager længere tid, da den
først står og "leder" om det nu skulle være en rigtig URL man havde skrevet.
Af samme grund virker det heller ikke, hvis man eks skulle søge på et
filnavn test.bat, da den vil tro det er en URL.

Er der ikke nogen der kender et lille plugin, der kan give mig min
"Search google for xxxx" tilbage

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Anders Lund

Dato : 18-04-06 21:43

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> Når man skriver noget i adresse linien, kan jeg i mozilla klikke "ned"
> og så bliver man automatisk smidt ind på en google søgning, med det før
> skrevne ord.

Jeg bruger CTRL + K som kommer med en søge boks, hvor default er Google.

> [...]
> klikker enter efter man har skrevet. Men det tager længere tid, da den
> først står og "leder" om det nu skulle være en rigtig URL man havde

Hvis man skriver 2 ord, søger den med det samme. Skriver du ordet i ""
søger den også med det samme, dog ikke hvis det ligner en web-adresse.
Hvis du skriver et s foran, søger den med det samme.

Overstående metoder laver dog en "I'm feeling lucky" søgning.

> Af samme grund virker det heller ikke, hvis man eks skulle søge på et
> filnavn test.bat, da den vil tro det er en URL.

Den kan jeg kun komme uden om med CTRL + K og s metoden.

Nu er det også kun "småting" jeg har opdaget af mig selv, så det kan
godt være at der er andre måder at gøre det på.

/Anders

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 21-04-06 18:21

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

> [...]
> filnavn test.bat, da den vil tro det er en URL.
>
> Er der ikke nogen der kender et lille plugin, der kan give mig min

Har du nogensinde hørt om dynamisk bogmærke? gå ind på google og i
selve søgefeltet laver du et højreklik (i min engelske udgave hedder
menupunktet "add a keyword for this search") og kalder det et eller
andet (mit er goo ) og når jeg så skriver: "goo busstrejker" (uden
"") så søger den automatisk på busstrejker hos google. dette er lang
lettere end at skulle bruge musen til at rule vinduet ned hele tiden.
jo mindre man skal bruge musen jo bedre!

skal du ind i adressefeltet trykker du bare alt+l så har den markeret
al teksten i feltet og du kan overskrive det der står.

Claus

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-04-06 16:33

Claus Jacobsen wrote:

> [...]
> lettere end at skulle bruge musen til at rule vinduet ned hele tiden.
> jo mindre man skal bruge musen jo bedre!

Ja kender godt til det, og har også brugt det. Især til imdb.com og
lign. Men lige med google så "sidder det i fingerne" af jeg bare skal
skrive ordet og klikke ned og trykke enter. Derfor ville jeg af ren
dovenskab, være glad hvis det kunne klares igen.

> skal du ind i adressefeltet trykker du bare alt+l så har den markeret
> al teksten i feltet og du kan overskrive det der står.

CTRL + L ? -alt+l virker ikke hos mig, men nej den kendte jeg ikke, den
er dog slet ikke så ringe.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net