Gemme en internet side
Fra : KC

Dato : 15-04-06 21:44

Hej NG

Kan jeg gemme en internet side... og så brænde den på en Cd og tage den med
til en som ikke har internet og vise ham den?

IE skulle jeg lige sige

Mvh

KC

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-06 22:13

Den 15-04-06 22.43 skrev KC følgende:

> Kan jeg gemme en internet side... og så brænde den på en Cd og tage den med
> til en som ikke har internet og vise ham den?

Ja. Gå ind på siden, klik på menupunktet Filer => Gem som. Ud for
Filtype skal der stå Webside, fuldstændig. Angiv evt. et andet filnavn
ud for Filnavn. Du får gemt en html-fil og en mappe med samme navn.
Brænd begge ned på cd'en. Når du kommer over til den anden computer
åbner du blot html-filen i vedkommendes browser.

Vær opmærksom på, at hvis siden indeholder specielle scripts, er det
ikke sikkert, de virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Toke Nørby

Dato : 28-04-06 08:18

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>Brænd begge ned på cd'en. Når du kommer over til den anden computer
>åbner du blot html-filen i vedkommendes browser.

Hej Kim,
Nu har jeg "i årevis" brugt denne metode, men pludselig virker den
ikke mere. Det ser ud til, at den downloader fint, men så får jeg en
meddelelse (rød kugle med hvidt X) midt på skærmen: "Der opstod en
fejl under lagring af websiden - websiden kan ikke gemmes på valgte
sted" og det selv om jeg har gemt en tidligere version af netop den
side - det gælder også nye sider.

Jeg har WinXP prof. og IE6 sp2

Jeg har slettet alt det sædvanlige cookies midlertidige filer´etc.
Hjælp, please.

Jeg har også i dag fået samme problem i Firefox, hvor den pludselig
ikke vil gemme sider mere: Her får jeg en meddelelse:
"Linket kunne ikke gemmes. Websiden er muligvis fjernet eller har fået
ændret sit navn" - og gemmefunktionen virkede i gåe eller i forgårs!
Hjælp også her, please.

PFT

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-06 09:10

Den 28-04-06 09.17 skrev Toke Nørby følgende:

> [...]
> fejl under lagring af websiden - websiden kan ikke gemmes på valgte
> sted" og det selv om jeg har gemt en tidligere version af netop den

Har du plads på harddisken? Hvilken side forsøger du at gemme? Når du
forsøger at gemme en allerede gemt side, så giv den et andet navn, måske
den allerede gemte side er skrivebeskyttet. Prøv også at gemme siden et
andet sted på din computer.

> [...]
> "Linket kunne ikke gemmes. Websiden er muligvis fjernet eller har fået
> ændret sit navn" - og gemmefunktionen virkede i gåe eller i forgårs!

Du har lige hentet siden og står på den, når du forsøger at gemme den?
Jeg ved ikke, om manglende plads eller skrivebeskyttelse kan resultere i
den fejlmeddelelse, men prøv at give os et link til en side som ikke vil
gemmes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af skidtet ind på

Fra : Toke Nørby

Dato : 28-04-06 09:29

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

Hej Kim,

Her er en side, men problemet er generelt - jeg har ikke mulighed for
at gemme bare een side mere:

http://my.qxl.dk/Cafe/Messageselse.asp?Catg=398&IDM=512473

> [...]
>forsøger at gemme en allerede gemt side, så giv den et andet navn, måske
>den allerede gemte side er skrivebeskyttet. Prøv også at gemme siden et

Jeg har 15 Gb ledig ud af 30 på drev C:
Jeg har også forsøgt at gemme under andet navn (jeg har gemt over 600
hjemmesider uden problemer tidligere).

> [...]
>Jeg ved ikke, om manglende plads eller skrivebeskyttelse kan resultere i
>den fejlmeddelelse, men prøv at give os et link til en side som ikke vil

Tak - som nævnt ovenfor. Jeg kan ikke forestille mig, at der er nogen
form for skrivebeskyttelse af tidligere filer. De er tidligere lystigt
blevet overskrevne, når nye indlæg er postet på siden, som jeg vil
gemme.

Jeg håber, at du kan svinge en magisk stok over mine browsere!

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-06 10:04

Den 28-04-06 10.28 skrev Toke Nørby følgende:

> [...]
>
> http://my.qxl.dk/Cafe/Messageselse.asp?Catg=398&IDM=512473
> Jeg håber, at du kan svinge en magisk stok over mine browsere!

Jeg kan fint gemme ovenstående side i Firefox (har ikke lige adgang til
IE), og når det ikke er manglende plads m.m. har jeg desværre ikke andre
forslag. Men det, at du har problemet i begge browsere, må næsten
betyde, at det er et Windows-problem. Kan du gemme filer i andre
programmer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

http://kimludvigsen.dk

Fra : Max

Dato : 28-04-06 10:28

Hej Kim

Min IE6 på Win2K kan heller ikke gemme siden, melder samme fejl.

Mvh Max

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 28-04-06 12:56

On 28-04-2006 11:28 Max wrote:
> Min IE6 på Win2K kan heller ikke gemme siden, melder samme fejl.

Også her med IE6 på WinXP. Til gengæld vil IE7 Beta2 gerne, og IE6 vil
gerne gemme som txt-fil!

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Max

Dato : 28-04-06 10:37

Hej

Men Acrobat kan fint hente den og gemme den som PDF.

Mvh Max

Fra : Toke Nørby

Dato : 28-04-06 12:47

> [...]

>forslag. Men det, at du har problemet i begge browsere, må næsten
>betyde, at det er et Windows-problem. Kan du gemme filer i andre

Hej Kim,

Jo, jeg kan fint gemme i mine andre programmer, men nu har jeg
afinstalleret en del "gamle" programmer, som jeg ikke har brugt længe
(diskplads havde jeg nok af) og nu vil Firefox godt gemme den side og
andre!.

IE vil stadig ikke gemme lige netop den side, men godt de andre
snik-snak tråde, som jeg gerne gemmer, så mit problem er i princippet
løst med faktisk din hjælp, da du må have ret i, at det er (var) et
windowsproblem (May his God be with Bill Gates . Så en oprydning
fik i det mindste Firefox til at virke igen. At bare een af dem virker
er nok for mig.

Jeg vil huske at give et lille pip, hvis min IE kommer til at virker
(selv om du ikke bruger den). Tak for din vilje til at hjælpe!

Max. Tak for den mulighed også. Den havde jeg ikke tænkt på, men har
ikke Adobe Acrobat, så jeg prøvede at udskrive siden i PDF-format med
en af de freeware PDF-printere og det lykkedes (bortset fra noget
rammefarvefravalg, som "printeren" åbenbart foretager.

Jeg kan i det mindste nu gemme, hvad jeg ønsker. Tak begge.
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/