Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox opdaterer ikke siden for grafik
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-04-06 09:16

Hejsa,

Jeg anvender Firefox 1,5,0,1, men har et problem med en hjemmeside hvor
grafikken ikke opdaterer sig selv når jeg genindlæser siden. Alt tekst
bliver fint opdateret, men ikke grafikken. Kan nogen forklare hvorfor det er
sådan?

mvh

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 10:59

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Jeg anvender Firefox 1,5,0,1, men har et problem med en hjemmeside hvor
> grafikken ikke opdaterer sig selv når jeg genindlæser siden. Alt tekst
> bliver fint opdateret, men ikke grafikken.

Hvilken side er det?

--
Bertel

Fra : TL

Dato : 11-04-06 12:15

> Hvilken side er det?

Oplever ofte de samme problem, hvor sider skal genindlæses 2-3 gange inden
al grafik er med. Syntes tit der sker på asp sider, men ikke kun der.

Har ikke haft problemet med den tidl. version så måske næste update kan fixe
det?

TL
--
www.lindkold.dk

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-04-06 12:39

> Hvilken side er det?

http://www.lyseng.dk/hal/

Til højre er vist en søjle hvor der på min Firefox vises 0,6 mio kr, mod
1,07 mio kr i IE6. Søjlen opdaterer sig fint i IE6, men altså ikke i
Firefox, hvilket jeg ikke forstår.

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 13:27

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> http://www.lyseng.dk/hal/

Opera og Firefox viser siden ens. Kun IE har et højere beløb. Det
er utvivlsomt noget fusk skrevet specielt til IE.

Siden validerer ikke (klampkode).

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-04-06 13:48

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Til højre er vist en søjle hvor der på min Firefox vises 0,6
> mio kr, mod 1,07 mio kr i IE6. Søjlen opdaterer sig fint i
> IE6, men altså ikke i Firefox, hvilket jeg ikke forstår.

Siden er lavet med Word, og fyldt med Word-specfik kode. Firefox og
Opera viser billedet her:
<http://www.lyseng.dk/hal/index-filer/image002.gif> - med beløbet
0,6. Billedet vises bare ikke i IE, da det i stedet viser noget
VML-kode.

Når opdateringen ikke virker i Firefox og Opera m.fl., skyldes det
altså at VML-koden opdateres uden at det alternative indhold
opdateres. Men selv om man opdaterede den bagvedliggende gif-fil,
ville man stadig opleve forkerte tal i Firefox og Opera - browserne
cacher grafikfilen, og kan derfor let "misse" en opdatering i
filen.

Siden bør laves helt og aldeles om.
--
Jens Gyldenkærne Clausen