Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE rykker en pixel
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 09-04-06 20:11

Hej.

På nogle maskiner har jeg set, at IE6 rykker menupunkterne på
http://www.nordkurs.dk/aarhus/ én pixel til højre, så der er en lyseblå
kant til venstre for menuen, som så til gengæld overlapper den lodrette
streg med en pixel.

Det sker ikke på min egen maskine, men f.eks. på min fars, og begge har
IE6 på WinXP.

1) Kan nogen observere problemet
2) Er der mon en løsning?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Hans

Dato : 09-04-06 22:59

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
> den lodrette streg med en pixel.
>
> Det sker ikke på min egen maskine, men f.eks. på min fars, og begge

Både IE6 og Firefox 1.5 rykker menuen hos mig, så det er nok et godt
spørgsmål hvad html koden egentlig indeholder.

Hans

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 10-04-06 15:18

On 09-04-2006 23:59 Hans wrote:
> Både IE6 og Firefox 1.5 rykker menuen hos mig, så det er nok et godt
> spørgsmål hvad html koden egentlig indeholder.

Ja, hvis FF også gør det, må det ligge i koden - jeg futter (og FUT'er)
over i html-gruppen!

Mikkel

(svar på dette indlæg havner i dk.edb.internet.webdesign.html)

Fra : Max

Dato : 09-04-06 23:11

Hej Mikkel

> 1) Kan nogen observere problemet

W2K og IE6 og jeg har den blå streg uanset hvorledes jeg
konfigurere skærm og IE.

> 2) Er der mon en løsning?

At leve med det :)

Mvh Max

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-04-06 14:49

> [...]
> http://www.nordkurs.dk/aarhus/ én pixel til højre, så der er en lyseblå
> kant til venstre for menuen, som så til gengæld overlapper den lodrette

(Jeg har osse den lyseblå streg til venstre, og menu-punkterne er rykket 1
pixel til højre ind i 'hoved-rammen' (med IE6))

Til gengæld koden amatøragtigt lavet, så menu-tekste IKKE følger, når man
skifter font (med <Ctrl>+'scroll-hjul' eller med 'Vis' 'Tekststørelse' ...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 10-04-06 15:16

On 10-04-2006 15:49 Villy Jensen wrote:
> (Jeg har osse den lyseblå streg til venstre, og menu-punkterne er rykket 1
> pixel til højre ind i 'hoved-rammen' (med IE6))

Tak...

> [...]
> skifter font (med <Ctrl>+'scroll-hjul' eller med 'Vis' 'Tekststørelse' ...)

Ahøm...
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fhjem.get2net.dk%2Fvilly%2F

Skal vi diskutere, hvem der er "amatøragtig"?

Mikkel