Firefox med selektiv formhukommelse
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-06 10:58

Hej gruppe. Jeg har lidt bøvl med Firefox' håndtering af gemte
adgangskoder.

På den webmail-side jeg har som startside, virker det fint første
gang siden loades. Jeg kan skrive første bogstav af mit brugernavn,
og Firefox præsenterer så hele brugernavnet som en tekst der kan
vælges med pil-ned. Når jeg trykker tab, bliver adgangskoden så
også udfyldt.

Men når jeg senere på dagen går ind på samme side, fungerer det
ikke. Jeg er nødt til at skrive hele brugernavnet (men adgangskoden
udfyldes dog stadig ved tab). Det er underordnet om jeg benytter
startknappen, indtaster linket direkte eller et link til at komme
til siden - jeg kan ikke få FF til at hjælpe med brugernavnet.

Nogen forslag?

Et andet irritationsmoment er "find in page" der fra tid til anden
også strejker. Jeg kan ikke se nogen systematik i hvornår fejlen
opstår, men når det sker, betyder det at "find"-bjælken bliver rød
med det samme, og uanset hvad man skriver kan browseren ikke finde
det. Fejlen påvirker også Google Toolbar - de linkknapper man får
på søgeordene, virker ikke, eller også finder de kun det første
bogstav i det søgte ord.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 07-04-06 11:36

On 07-04-2006 11:58 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Hej gruppe. Jeg har lidt bøvl med Firefox' håndtering af gemte
> adgangskoder.

Jeg oplever det samme! Så vidt jeg kan se, har det noget at gøre med, om
siden er færdig med at loade eller ej. Nogle gange bliver der hos mig
ved med at stå "Overfører fra www.etellernandet.dk" nede til venstre, og
så virker det ikke.

Hvorfor den bliver ved med at overføre ved jeg ikke - siden er
tilsyneladende helt loadet.

> Nogen forslag?

Tja, prøv at genindlæse siden (F5) - det virker tit hos mig.

> [...]
> opstår, men når det sker, betyder det at "find"-bjælken bliver rød
> med det samme, og uanset hvad man skriver kan browseren ikke finde

Det sker også, når siden ikke er færdig-loadet - kan det være det?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-06 12:11

Mikkel Z. Herold skrev:

> [...]
> gøre med, om siden er færdig med at loade eller ej. Nogle
> gange bliver der hos mig ved med at stå "Overfører fra

Jeg kender godt problemet med at nogle sider aldrig bliver
færdigloadet - men det er ikke tilfældet her. Et reload hjælper
heller ikke.

> Det sker også, når siden ikke er færdig-loadet - kan det være
> det?

Muligvis. Jeg vil prøve at kontrollere det næste gang jeg støder på
problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen