Mere Firefox Java
Fra : jane

Dato : 04-04-06 15:10

Jeg kan stadig ikke se begge ure i Firefox, men ingen problemer i Explore
og Netscape 7.2
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Nogen videoklip fra f.eks. avisen JP funger i Firefox andre ikke, kun
lyden, når jeg så afbryder et videoklip som ikke virker, går Firefox død på
alle andre link, jeg lukker den så, når jeg så vil genstarte/åbne Firefox
igen, kommer der et lille skilt som siger noget med, at jeg skal genstarte
systemet, da Firefox stadig kører. Prøver så først Ctrl+Alt Delete, men der
er ikke noget som helst der køre, er nød til at genstarte computeren.

Hvad kan der mon være galt.

Er snart ved at være lidt træt af Firefox

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-06 15:21

jane skrev:

> Er snart ved at være lidt træt af Firefox

Måske skulle du prøve Opera. Den er efter min mening Firefox
overlegen.

--
Bertel

Fra : jane

Dato : 05-04-06 15:07

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in news:4432809b$0
$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Måske skulle du prøve Opera. Den er efter min mening Firefox
> overlegen.

Jeg har prøvet Opera, for noget tid siden, men kan bedre lide Firefox :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 05-04-06 15:38

Den 05.04.2006 kl. 16:07:20 skrev jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com>:

> Jeg har prøvet Opera, for noget tid siden, men kan bedre lide Firefox

Det skal du selvfølgelig have lov til. Du skriver ikke, hvor længe siden
det er, du prøvede Opera, så det bør i den sammenhæng bemærkes, at der er
sket *meget* siden tidligere Opera-dage, eksempelvis i forhold til dens
grad af "nørdethed" (pakket bedre ind nu), så den ikke fremstår helt så
farlig længere.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-04-06 16:10

jane skrev:

>Prøver så først Ctrl+Alt Delete, men der
>er ikke noget som helst der køre,

Den "gemmer" sig som regel på fanebladet "Processer" ved navn
"firefox.exe" når den laver den slags fejl er den ikke på fanebladet
"Programmer"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : jane

Dato : 05-04-06 15:08

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> Den "gemmer" sig som regel på fanebladet "Processer" ved navn
> "firefox.exe" når den laver den slags fejl er den ikke på fanebladet
> "Programmer"

Ok.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-06 16:17

Den 04-04-06 16.10 skrev jane følgende:
> Jeg kan stadig ikke se begge ure i Firefox, men ingen problemer i Explore
> og Netscape 7.2

Hvordan har du installeret Java? Prøv at gå ind på http://java.com/en
med Firefox. Klik på Downloadlinket. Så vidt jeg husker, får du mulighed
for at installere Java via en xpi-fil. Bruger du den metode, burde det
virke.

> systemet, da Firefox stadig kører. Prøver så først Ctrl+Alt Delete, men der
> er ikke noget som helst der køre, er nød til at genstarte computeren.

Jeg tør ikke sige, hvad der går galt, men du kan måske finde Firefox
under fanebladet Processer i stedet for under fanebladet Programmer.
Ligger Firefox heller ikke der, er det fordi, profilen er låst på grund
af filen parent.lock. Du finder en løsning her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-profilmanager.html#profilfejl

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : jane

Dato : 04-04-06 16:56

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> [...]
> Ligger Firefox heller ikke der, er det fordi, profilen er låst på
> grund af filen parent.lock. Du finder en løsning her:

Firefox ligger under processer, men når jeg marker den + afslut proces,
kommer en advarsel om at "Afslutning af en proces kan medføre at systemet
bliver ustabilt, og måske mistes data"
Så jeg er bange for at afslutte på denne måde, men der sker måske ikke
noget ved det?

Vil nødig miste alle bogmærker og hele pivetøjet igen.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-06 17:09

Den 04-04-06 17.56 skrev jane følgende:

> [...]
> bliver ustabilt, og måske mistes data"
> Så jeg er bange for at afslutte på denne måde, men der sker måske ikke

Normalt vil der ikke ske noget, og hvis der gør, ville det være sket
alligevel.

Fra : jane

Dato : 05-04-06 15:04

> Normalt vil der ikke ske noget, og hvis der gør, ville det være sket
> alligevel.

Ok Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-06 18:42

jane skrev:

> kommer en advarsel om at "Afslutning af en proces kan medføre at systemet
> bliver ustabilt, og måske mistes data"

Det betyder kun at hvis du har f.eks. et tekstprogram åbent og er
ved at skrive brev til moster, og du ikke har gemnt det endnu, så
kan det være det forsvinder. Det drejer sig altså kun om data som
endnu ikke er blevet gemt på din harddisk, og selv da er risikoen
minimal.

> Vil nødig miste alle bogmærker og hele pivetøjet igen.

Det risikerer du (næsten) ikke, og som Kim siger, så er det for
sent at redde når du får advarslen.

Jeg har endnu ikke mistet data selv om jeg har accepteret den
tvungne afslutning.

--
Bertel

Fra : jane

Dato : 05-04-06 15:06

> [...]
> kan det være det forsvinder. Det drejer sig altså kun om data som
> endnu ikke er blevet gemt på din harddisk, og selv da er risikoen

OK.

> Det risikerer du (næsten) ikke, og som Kim siger, så er det for
> sent at redde når du får advarslen.
>
> Jeg har endnu ikke mistet data selv om jeg har accepteret den
> tvungne afslutning.

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-04-06 11:17

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

> [...]
> systemet bliver ustabilt, og måske mistes data"
> Så jeg er bange for at afslutte på denne måde, men der sker måske ikke

Som andre har sagt, så sker der (typisk) ikke noget ved det. Når det så er
sagt, så er det den suværent mest irriterende "feature" ved Firefox, og der
går nærmest ikke en dag, hvor jeg ikke støder på den. Jeg oplever
problemet, når jeg som du ser videoklip fra infocast, prøver at logge på
min bank eller i øvrigt kommer forbi et site med javaapplets (ikke alle)
som fx statistikmodulet for mine domæner.

Én ting er, at Firefox ikke kan afvikle enkelte applets - det kan jeg sådan
set måske godt leve med - men at den ikke lukker processen rigtigt ned er
ganske enkelt for dåligt.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : jane

Dato : 05-04-06 15:04

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> [...]
> sådan set måske godt leve med - men at den ikke lukker processen
> rigtigt ned er ganske enkelt for dåligt.

Jeg er så ikke den eneste der har problemer, bareunderligt, at de ikke får
løst problemet, der er jo mange der er glade for Firefox.

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane