Viser ikke hjemmeside korrekt
Fra : Lading

Dato : 02-04-06 19:59

Hej !

Jeg har et problem med en hjemmeside som jeg mærkværdigvis ikke kan se
korrekt på min hjemme-pc.

Det drejer sig om epoklub.dk hvor der øverst på hjemmesiden burde være en
menulinje, som jeg bare ikke kan få frem.

Menulinjen er vist nok lavet med et javascript, men det burde min Internet
Explorer 6 vel også kunne vise uden at jeg behøver at ændre i
default-indstillingerne.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem ?

Hilsen
Finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-06 20:11

Lading skrev:

> Det drejer sig om epoklub.dk hvor der øverst på hjemmesiden burde være en
> menulinje, som jeg bare ikke kan få frem.

Den kommer frem i alle mine tre browsere: Opera 8.5, FF 1.5 og IE
6.0.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 02-04-06 20:17

"Lading" skrev i en meddelelse

> Menulinjen er vist nok lavet med et javascript, men det burde
> min Internet Explorer 6 vel også kunne vise uden at jeg behøver
> at ændre i default-indstillingerne.

Siden ser ok ud her.

Test, du skal kunne se to ure:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Mvh John

Fra : jane

Dato : 03-04-06 15:18

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:44302348$0$143
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Siden ser ok ud her.
Også her i Explore og firefox

> Test, du skal kunne se to ure:
Ok i Explore, men jeg kan kun se et ur...det nederste... i Firefox.
Hvordan kan det være?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : John

Dato : 03-04-06 15:38

"jane" skrev i en meddelelse

> Ok i Explore

Fint

> men jeg kan kun se et ur...det nederste... i Firefox.
> Hvordan kan det være?

Så mangler din Firefox java:

"On Windows, Firefox can be used with Sun's Java Runtime
Environment (JRE). It can not be used with the Microsoft Java VM,
as that can only be used with Internet Explorer..."

Link: http://www.mozilla.org/support/firefox/faq#q2.2

Mvh John

Fra : jane

Dato : 03-04-06 16:57

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:44313346$0$898
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Fint

> Så mangler din Firefox java:
Jeg har denne java, men virker åbenbart ikke

version 1.4.1
Java2 platform SUN microsystem
standard edition

Er det så ikke det rigtige Java jeg allerede har?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-04-06 17:07

jane skrev:

>version 1.4.1

Nyeste version er 1.5.0 update 6 (som sun sjovt nok kalder for Version 5.0
Update 6 på http://www.java.com/en/download/manual.jsp )

>Er det så ikke det rigtige Java jeg allerede har?

Det er i hvert fald en gammel version af Java at du har.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : jane

Dato : 03-04-06 18:27

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> Nyeste version er 1.5.0 update 6 (som sun sjovt nok kalder for Version
> 5.0 Update 6 på http://www.java.com/en/download/manual.jsp )

> Det er i hvert fald en gammel version af Java at du har.

Har så opdateret men virker ikke bedre, kan stadig ikke se 2 ure.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : John

Dato : 03-04-06 17:07

"jane" skrev i en meddelelse

> Er det så ikke det rigtige Java jeg allerede har?

Jeg bruger ikke Firefox, så her må nogle af de mange
Firefox-brugere træde hjælpende til. :)

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-06 15:57

jane skrev:

> Ok i Explore, men jeg kan kun se et ur...det nederste... i Firefox.
> Hvordan kan det være?

Du mangler den rigtige Java. Du har kun Microsofts forkrøblede
version.

Java er gratis og kan hentes her:

   http://www.java.com/en/

Den fylder 10-20 MB.

--
Bertel

Fra : jane

Dato : 03-04-06 16:55

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in news:44313792$0
$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Du mangler den rigtige Java. Du har kun Microsofts forkrøblede
> version.
>
> Java er gratis og kan hentes her:
>
> http://www.java.com/en/
>
> Den fylder 10-20 MB.

Jammen jammen, når jeg ser et vidroklip fra f.eks. en avis, så kommer der
et lille java ikon tilsyne ved siden af uret, ligner en kop dampende
kaffe.. når jeg så h-klikker og vælger "about Java" fremkommer følgende
info:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-06 18:35

jane skrev:

> Er det så ikke det rigtige Java jeg allerede har?

Jo, og selv om det ikke er den nyeste, burde den virke. Det må
derfor være et spørgsmål om at få den til at spille sammen med
Firefox, og den kender jeg ikke særlig godt.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-06 20:29

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Java er gratis og kan hentes her:
>
> http://www.java.com/en/
>
> Den fylder 10-20 MB.

Det er dog som installationsfil. Installeret på disken bliver der ca.
60 MB. Men det var blot en uddybende sidebemærkning.

Tråden her minder mig om, at jeg aldrig har fået stillet et spørgsmål,
jeg længe har villet. Det drejer sig om opdateringsfunktionen i selve
Javaprogrammet (Windows' kontrolpanel, Java, Update).

Jeg fik min nye pc først i december 2004 og fik ikke hentes noget Java
før 14.02.05, hvor jeg installerede det første gang, jre1.5.0_01.
Det fyldte 119 MB (sic!) i \Programmer\Java\jre1.5.0_01

Senere (19.03.05) opdaterede jeg _via Javaprogrammets egen
Updatefunktion_ (i kontrolpanelet, Java, Update) til jre1.5.0_02

Nu lå der foldere med filer på ca. 119 MB hver.

Via kontrolpanelet tilføj/fjern programmer afinstalleres jre1.5.0_01.
Folderen er der stadig, men indholdet i både denne og den nye
(jre1.5.0_02) er begge skrumpet til ca. det halve (ca. 60 MB hver).

14.08.05 opdaterede jeg igen (til jre1.5.0_04) med samme resultat som
før, nu blot med 3 foldere af ca. 60 MB. Og det samme - med endnu en
folder - da jre1.5.0_06 kom.

Efter hver opdatering tjekkes i reg.basen, hvor der vitterlig er
henvisninger til alle de liggende versioner, nogle steder til den ene,
andre til den anden etc.

Inden jeg blev træt af det for kort tid siden og afinstallerede Java,
så slettede alt Sun og Java på disken manuelt (afinstallationen
slettede hverken foldere eller filer på disken), rensede reg.basen for
alle henvisninger til jre1.5.0_0x og installerede forfra, tog jeg en
screetshot: <http://stegen.dk/temp/Java-eds.gif>

Ved den friske installation af jre1.5.0_06 blev folderindholdet kun på
60 MB og alt er, som det skal være.

Nu er spørgsmålet, om Javas updatefunktion er noget hø, og om man
faktisk skal afinstallere og manuelt slette alt omkring Sun og Java
inden hver opdatering og så installere den nye udgave "fra bunden"?

Eller om der fx bag min ryg gik noget i koks ved min første
javainstallation på min aktuelle pc, og ondet stammer derfra?
Eller... etc.

PS: Den aktuelle pc kører med Windows XP (SP2). Min gamle 1997-pc
(inden december 2004) kørte med Windows 98 2. Ed. var der ikke
problemer med at opdatere via Javas egen opdatringsfunktion.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-04-06 20:41

Rudi Stegen ramte sit keyboard den 03-04-2006 21:29 og fik dette ud af det:

> [...]
>
> Eller om der fx bag min ryg gik noget i koks ved min første
> javainstallation på min aktuelle pc, og ondet stammer derfra?

Jeg tror det er noget hø. Jeg har slået autoupdate fra af samme grund,
for jeg har haft samme oplevelse med Java et par gange.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-06 21:20

Hej Benny Nissen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Jeg tror det er noget hø. Jeg har slået autoupdate fra af samme
> grund, for jeg har haft samme oplevelse med Java et par gange.

Det gode er så, at det ikke kun er mig. (Bortset fra at jeg fra starten
og siden har haft autoupdate slået fra. Men det ændrer jo ikke ved
dimsens velsignelser, at jeg manuelt har trykket på knappen, der laver
et syndigt rod).

Det onde (for nu at blive i billedet med det gode og det onde) er så,
at det er en klodset måde at opdatere på.

Tak for svaret!

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-06 21:00

Rudi Stegen skrev:

> Tråden her minder mig om, at jeg aldrig har fået stillet et spørgsmål,
> jeg længe har villet. Det drejer sig om opdateringsfunktionen i selve
> Javaprogrammet (Windows' kontrolpanel, Java, Update).

Den har jeg aldrig brugt (jeg henter altid en komplet
installationsfil), og jeg har heller ikke tjekket omfanget så
grundigt som du har, men jeg har tidligere haft bøvl med et rod
af to parallelle versioner (1.4 og 1.5) hvor jeg også endte med
at afinstallere det hele og starte forfra.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-04-06 21:25

> [...]

> jeg har tidligere haft bøvl med et rod af to parallelle versioner
> (1.4 og 1.5) hvor jeg også endte med at afinstallere det hele og

Det var da godt, at jeg omsider fik spurgt. Nu hovedpinen over, hvad
jeg i første omgang evt. gjorde forkert, da væk.

Det underlige er så, at Sun overhovedet har sådan en
opdateringsfunktion indbygget. De er trods alt rimelig velrenommerede
mht. deres produkter.

Tak for svaret!

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Lading

Dato : 03-04-06 16:30

> Test, du skal kunne se to ure:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Jeg kan se begge ure, så det er da meget mærkeligt at jeg ikke kan se den
menulinje ?

Hilsen
Finn

Fra : Lading

Dato : 05-04-06 17:11

Hey !

Jeg synes min tråd udviklede sig alle mulige retninger, men jeg har desværre
stadig ikke fået løst mit problem.

Jeg kan se begge ure, altså må jeg jo have java installeret korrekt.

Jeg har også prøvet at stoppe Norton Internet Security. Det hjalp heller
ikke.

Er der ikke nogen der har en ide til hvad der kan være galt ?

Hilsen
Finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-06 09:14

Lading skrev:

> Menulinjen er vist nok lavet med et javascript, men det burde
> min Internet Explorer 6 vel også kunne vise uden at jeg
> behøver at ændre i default-indstillingerne.

Ser du siden online (via den adresse du har angivet) eller arbejder
du med en lokal kopi?

Virker siden i andre browsere?

Hvis du har et "Internet Security"-program kørende (Norton el.
lignende), så prøv at slå scriptblokering fra her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lading

Dato : 03-04-06 16:29

> Ser du siden online (via den adresse du har angivet) eller arbejder
> du med en lokal kopi?

Jeg ser siden online.

> Virker siden i andre browsere?

Jeg har ikke prøvet andre browsere.

> Hvis du har et "Internet Security"-program kørende (Norton el.
> lignende), så prøv at slå scriptblokering fra her.

Jeg har prøvet at slå scriptblokering fra i min Norton Antivirus, men det
hjalp desværre heller ikke.

Hilsen
Finn