hvilken type RAM
Fra : Per Andreasen

Dato : 25-05-06 15:53

Jeg vil gerne anskaffe mig noget mere RAM til min PC. Jeg kan ikke lige se,
hverken i brugsanvisningen eller på computeren, hvad det er for en type, jeg
skal have.
Findes der en måde (evt. et lille program), der kan fortælle mig, hvilken
type, der sidder i maskinen, uden at jeg først skal skille den ad? Jeg ved,
at der er plads til en klods mere.

På forhånd tak Per

Fra : Dr. Phil

Dato : 25-05-06 16:17

"Per Andreasen" <per.andreasen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Findes der en måde (evt. et lille program), der kan fortælle mig, hvilken
> type, der sidder i maskinen, uden at jeg først skal skille den ad? Jeg

CPU-Z .

Kan ses under SPD faneblad.

Fra : Per Andreasen

Dato : 25-05-06 20:00

Kan du beskrive din løsning lidt nærmere?Jeg er ikke ekspert på området.
Hvor finder jeg SPD-faneblad??
På forhånd tak for hjælpen Per

Fra : Dr. Phil

Dato : 25-05-06 22:05

> Kan du beskrive din løsning lidt nærmere?Jeg er ikke ekspert på området.
> Hvor finder jeg SPD-faneblad??

Når du har startet cpuz.exe kommer der et skærmbillede med CPU info.
Ved siden af CPU fanebaldet har du:
Cache
Mainboard
Memory

og

SPD

Det sidste faneblad er About.

Klik på SPD .

Din type ses ved siden af "Slot #1-4"

Din hastighed ses ved "Max Bandwith"

Fra : Per Andreasen

Dato : 26-05-06 11:05

Tak skal du ha´, Dr.Phil.
Det var lige, hvad jeg havde brug for. Det er herligt at kunne frekventere
disse interessegrupper og få svar på alle de spørgsmål, man ikke lige kan
klare.

Venlig hilsen Per

Fra : Dr. Phil

Dato : 26-05-06 21:07

> [...]
> disse interessegrupper og få svar på alle de spørgsmål, man ikke lige kan

Jeps. ca.50% af det jeg ved har jeg nok lært herfra nyhedsgrupperne.