Udskiftning af bundkort
Fra : Hagar

Dato : 24-05-06 16:39

Hej i gruppen

En jeg kender har et bundkort med indbygget alt. Han vil gerne skifte til et
hvor der IKKE er indbygget grafikkort, men ellers med lyd og andet. Han har
tilgang til et AGP kort, så det er grafiksoklen der skal bruges, og så skal
resten ellers kunne genbruges til det nye bundkort.
Det han har nu er en dell diamention 3000 Intel Celeron D 330 (2.66GHz)
Processor 512MB PC3200 DDR Memory.
Hvilket andet kort, men AGP port kan han købe ?

På forhånd tak for hjælpen.

Hagar

Fra : Dr. Phil

Dato : 24-05-06 16:53

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Processor 512MB PC3200 DDR Memory.
> Hvilket andet kort, men AGP port kan han købe ?

ASrock 939DUAL-SATA2.
Det har både AGP og PCI-E port til nyere grafikkort.Men han skal så have en
AMD Socket939 cpu.
Men måske de osse har det til Intel cpu.

kig her:
http://www.asrock.com/index_english.html

Fra : Hagar

Dato : 24-05-06 18:19

> [...]
> en AMD Socket939 cpu.
> Men måske de osse har det til Intel cpu.

Tak for svaret, men det var nu ikke lige sådan han havde sine ideer, han
ville bare have et nyt bundkort til de dele der allerede er monteret, og som
skal genmonteres i et nyt bundkort, med AGP. Det er en mand med meget små
midler.

Hagar

Fra : Fredericia

Dato : 24-05-06 18:41

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-eol/mb-p4p800-x.html

Fra : JK

Dato : 25-05-06 09:44

On Wed, 24 May 2006 17:39:07 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Processor 512MB PC3200 DDR Memory.
>Hvilket andet kort, men AGP port kan han købe ?

http://compreviews.about.com/od/budgetdesk/gr/DellDimens3000.htm

Du skal naturligvis have et bundkort til eksisterende CPU og ram, og
ikke AMD.

Det eksisterende har Intel 865GV chipset.
http://cnet.boston.com/Dell_Dimension_3000/4507-3118_7-31077378.html

og der er pc3200 DDR ram i.

Når man søger avanceret på edbpriser.dk under bundkort efter 865pe
chipset ender man med min smag på dette asus uden raid:

til 465,- kr.

Når man holder sig til næsten samme chipset er der god chance for at
skifte bundkort uden at geninstallere windows xp. Bare boot i safe
mode F8, og genstart derefter.

mvh

John

Fra : Fredericia