Hjælp mit bundkort glemmer !!!!
Fra : Lars & Jane

Dato : 24-05-06 04:34

Hej gruppe..
Har fået fat i en pc, med en Ecs K7sem v1,0 som nulstiller bios
indstillingerene hvis strømmen til den bliver fjernet....
Hvis strømstikket ikke bliver slukket på kontakten/fjernet fra pc
starter/husker den fint uden problemer...
Har prøvet med nyt batteri/strømfors. uden held, så hvad kan det så evt.
være ? nogen ideèr ?
Mvh Lars & Jane...

Fra : Dr. Phil

Dato : 24-05-06 12:44

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starter/husker den fint uden problemer...
> Har prøvet med nyt batteri/strømfors. uden held, så hvad kan det så evt.

Hmm jeg ville osse sige batteriet til BIOS..men det har du prøvet....så må
bundkortet være defekt.

Fra : Lyrik

Dato : 30-05-06 07:40

> [...]
> starter/husker den fint uden problemer...
> Har prøvet med nyt batteri/strømfors. uden held, så hvad kan det så evt.
Det kunne være jumperen ved siden af bios som står i resétstilling.

Hilsen
Jens