Valg af ram...og et CPU spørgsmål.
Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-05-06 18:47

Hej.

Jeg skal til at opgradere min PC med lidt mere RAM.

Maskinen er en HP DC7600 SFF med en P4 640 Prescott processor, bundkortet et
i945G/GZ og 2x256MB PC4300 ram.

Men hvad skal jeg vælge at opgradere med. Jeg har regnet med at tage de 2x
256MB moduler ud og erstatte dem med enten PC5300 eller PC5400 RAM. Man hvad
er forskellen på PC5300 og PC5400??

Ifølge Kingston kan maskinen håndtere følgende: "This system supports both
DDR2-533 (KTH-XW4200AN/xx) and DDR2-667 (KTH-XW4300/xx) memory. These can be
mixed, however when mixed they will default to DDR2-533."

Vil jeg få noget ud af at smide PC6400 ram i maskinen. Jeg kan se det er
800MHz iforhold til de 533 og 667MHz de andre typer benytter. Vil jeg
overhovedet kunne bruge denne type RAM og vil jeg få noget ud af det?

Jeg kan se at der kun er nogle få hundrede kroners forskel på om man vælger
PC5300, PC5400 eller PC6400. Men spørgsmålet er jo om det er penge ud af
vinduet at ofre det mere?

Og så lige til noget helt andet

Jeg har kigget lidt på om jeg (nu jeg er i gang) skulle investere i en anden
processor. En HP Small Form Factor PC er jo lidt speciel. Kan jeg tage
køleren fra min 640 og sætte på en Pentium 4 940 i istedet?

Vil dette virke. Og vil maskinen overhovedet kunne se processoren. HP
skriver på deres hjemmeside at man kan få den med model 820 som det største.
Så jeg er lidt i tvivl om det vil virke??

Håber der er nogen der har forstået mine spørgsmål

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/