Bundkort jungle hjælp søges til helt ny Up~
Fra : René Hansen

Dato : 14-05-06 12:27

Hej alle

Jeg har længe læst og læst først var jeg i dual core amd men nu er jeg så at
sige vendt hjem igen til Intel da Jeg er overbevist om de stadig performer
bedst når vi snakker video redigering og generel håndtering af store filer

problemer er hvad skal jeg vælge. Jeg har længe længe kørt raid men er det
stadig at foretrække. Jeg vil gerne have godt ikke topklasse nødvendig vis
men over middel.
Det skal være intel dual core jeg vil have et mindst 7900 gt kort. Sli er en
option men måske ikke nødvendighed med mindre det sikre "længere" levetid i
forhold til spil krav m.m.

Jeg har fåe ttilbudt følgende hardware som jeg overvejer at købe men ved
ikke om prisen er k og tingene kan blive meget bedre

P4 830d
asus P5WD2-Premium
1gb corsair ram
Gainward nv 7800 GTX
2 X 120 gb sata diske

total 5.500 KR

Lad mig hører hvad i synes hvis i har tiden til lidt gode råd og meninger

Mvh René

Fra : claus b. p.

Dato : 17-05-06 15:59

"René Hansen" <bif@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har fåe ttilbudt følgende hardware som jeg overvejer at købe men ved
> ikke om prisen er k og tingene kan blive meget bedre

Efter min mening skal du satse på store harddiske og masser af RAM, hvis du
vil videoredigere. Helst et externt raiddisksystem, hvis økonomien tillader
det. Så er processor og bundkort mindre væsentligt. I hvert fald lyder 120GB
diske lidt små i dag. Gå efter 200-300GB, jo større jo bedre, dermed sikrer
man sig også den nyeste diskteknologi, og dermed bedste ydelse. Raid er
godt, hvis man er bange for diskfejl, og ikke er god til backup. En gammel
PC med en stor disk og en tapestreamer som fil- og backupserver sikrer også
mod datatab pga. systemnedbrud eller fummelfingre.

/Claus

/Claus