Ram
Fra : Lars

Dato : 12-05-06 17:20

Hej,

I min cpu har jeg 256 mb. ram.

Jeg har købt 2x512 mb. ramklodser
Forhandleren har tjekket, at det er det rigtige ram til min pc.

Kan jeg bare skifte min eksisterende ramklods og sætte den anden ramklods
ind også og så er det det??

Det jeg mener er vel om der er noget jeg skal ændre i pcen, nu jeg sætter
noget mere ram ind,
eller om jeg bare kan starte maskinen op som normalt, og så arbejder den som
normalt bare hurtigere.

Mvh Lars

Fra : Bruno

Dato : 12-05-06 17:38

Lars wrote:
> Hej,
>
> I min cpu har jeg 256 mb. ram.

Der er lige lidt lingo vi skal havde på plads. CPU er den chip i din
computer som laver regnearbejdet, altså kun en stump inde i computeren.

> Jeg har købt 2x512 mb. ramklodser
> Forhandleren har tjekket, at det er det rigtige ram til min pc.
>
> Kan jeg bare skifte min eksisterende ramklods og sætte den anden ramklods
> ind også og så er det det??

Formodentlig. Hvis du vil havde et mere klart svar har vi brug at vide
hvilken computer du har, samt hvilket styresystem du benytter. Kører du
Windows 95/98/ME så er der noget software du nok skal rode lidt med.

Mvh

Bruno

Fra : Lars & Jane

Dato : 15-05-06 14:28

> [...]
> hvilken computer du har, samt hvilket styresystem du benytter. Kører du
> Windows 95/98/ME så er der noget software du nok skal rode lidt med.

Ja... bare ud med den gamle klods og i med de nye..
Der er ingen software problemer med at skifte ram, og det er fuldstændig
ligegyldtigt om du bruger 98 elle xp.
Bare husk at vende dem korekt, så du ikke beskadigere dem eller
bundkortet...
Mvh Lars & Jane..