Asus A8N-E crasher
Fra : Rune T

Dato : 10-05-06 21:44

Hej

er der nogen som har prøvet at sætte 4 Gb Ram i
et Asus A8N-E, når jeg gør det så crasher motherboardet, det køre fint med
2Gb Ram
jeg bruger kinston PC3200 1Gb ram moduler.

/RT

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 11-05-06 19:41

Rune T skrev:
> Hej
>
> jeg bruger kinston PC3200 1Gb ram moduler.

Hej

Hvilken model er ram klodserne ??

er de alle 4 ens ??

mvh

Peer

Fra : Rune T

Dato : 11-05-06 20:44

Hej

Jeg bruger 4 stk. Kingston 1Gb pc3200 cl3 mobuler
det køre fint med 2 Gb i, men lige så snart jeg sætter de sidste 2 gb i,
bliver Motherboardet ustabilt, og så kan den ikke køre 400 mhz men kun 333
mhz.

/Rune T

Fra : Hans

Dato : 11-05-06 20:53

Rune T wrote:
> [...]
> det køre fint med 2 Gb i, men lige så snart jeg sætter de sidste 2 gb
> i, bliver Motherboardet ustabilt, og så kan den ikke køre 400 mhz men

Det er en begræsning i Athlon 64's DDR-Controller. Hvis du skal køre med 4
moduler skal de overholde cl 2.

Du kan ikke rigtigt gøre noget ved det, andet end at leve med de 333 MHz.

Hans

Fra : Rune T

Dato : 11-05-06 21:33

Hej Hans

takker for oplysningen.
Lige nye køre de 2gb ram jeg har i 3-3-3-8, ved du hvad de skal køre hvis
jeg for 4 gb i ?? 2-?-?-?

/Rune

Fra : Hans

Dato : 11-05-06 21:44

Rune T wrote:
> Hej Hans
>
> takker for oplysningen.
> Lige nye køre de 2gb ram jeg har i 3-3-3-8, ved du hvad de skal køre
> hvis jeg for 4 gb i ?? 2-?-?-?

De hurtige moduler kører 2-2-2-5 ved 200 MHz., men det primære er CAS2,
hvilket er det første tal.

Du skal også være opmærksom på, at du ikke kan køre med Command Rate 1T med
4 moduler, men bundkortet vælger selv 2T hvis du bruger Auto-settings.

Der er flere som har fået 4 CAS 2.5 moduler til køre med Athlon 64 x2, men
det kommer helt an på hvor meget modulerne kan presses i timing, og det
kræver også at spændingen til modulerne hæves, så alt i alt er det lidt et
lotteri om det vil køre stabilt.

Hans