asus 8n8-sli viser kun start-op-logo
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-06 10:10

min datters maskine har flg. indmad :

asus a8n-sli
amd 3800+ m/Cooler Master Susurro køler
2x512 mb pc3200
antec truepower 480w
7800gtx
maxtor 200gb s-ata
nec 3500 dvd
winXP sp2 (med alle opdateringer)

lidt historie :
til at starte med kunne den være længe om at komme ind i XP, den stod i xp
opstarts billedet med den lille bjælke/bar og kørte og kørte, intet skete,
efter genstart ville den så gerne. men nu kommer den kun til asus opstarts
logoet, så kører den ikke videre, jeg kan nogengange lige nå at trykke
"delete", så skriver den "entering setup", men kommer stadig ikke videre ...
prøvede så derefter at pille alle enheder fra bundkortet, så der kun var GF,
cpu på ... lige meget hjælper det, hvad kan det så være ???
- PSU ?
- bundkort ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-06 10:12

har haft cpu køleren af og smurt nyt "pasta" på og sat køleren på igen, i
det tilfælde at der ikke skulle være kontakt, men det hjalp heller ikke

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-05-06 10:52

> "delete", så skriver den "entering setup", men kommer stadig ikke videre ...
> prøvede så derefter at pille alle enheder fra bundkortet, så der kun var GF,
> cpu på ... lige meget hjælper det, hvad kan det så være ???

Har du prøvet et mindre potent gfx kort?

> - PSU ?

Eller en kraftigere PSU?

> - bundkort ?

Ja eller ram. Jeg ville prøve at hive gfx kortet ud af problematikken. Er
problemet der stadigvæk, så er det ikke fordi du har et monster gfx kort i
maskinen.

Ville også prøve at clocke cpuen ned i hastighed. Og hive alle kabler ud.

Thomas

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-06 11:18

hele sættet har kørt i min gamle maskine, samme psu og grafikkort og der
kørte det uden probs i ca et år ...

har ikke noget mindre GF i pci-e, så jeg kunne teste

bruger dette system mere eller tæt på 480w ??

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-05-06 12:12

Johnny B [2000] <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev 2006-05-07:
> hele sættet har kørt i min gamle maskine, samme psu og grafikkort og der
> kørte det uden probs i ca et år ...

Nu ældes ting desværre; også elektronik :-/

> har ikke noget mindre GF i pci-e, så jeg kunne teste

Hmm Heller ikke et gammelt PCI kort?

> bruger dette system mere eller tæt på 480w ??

Det bruger med garanti ikke 480W, problemet er bare, at 480W ikke siger
noget om:

1. Hvor effekten kan leveres, 3.3, 5V eller 12V linierne
2. Hvor god kvalitet din PSU er.

I "gamle" Athlon XP dage skulle man bruge mange Amps på 3.3V/5V linierne.
Derfor kunne en 350W psu levere måske 20A på 3,3, 25A på 5V og ikke noget
synderligt på 12V (15A). Så gik P4 over til at trække ufatteligt meget på
12V og så er min 350W lige pludselig til grin. Kan kun levere 15A. De nyeste
gfx kort kræver 2 separate 12V linier og 30-40A på 12V linierne er ikke
ualmindeligt i dag.

Thomas

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-06 15:09

antec neopower 480w http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05480

gik fra 6800 ultra agp til 7800gtx pci-e og derefter 7900 gtx, så nej ingen
andre kort at teste med

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-06 15:20

ooohhh pci ... nej det er godt nok meget længe siden jeg har været i
besiddelse af sådan et