Hvilken RAM til ASUS A7A266-E motherboard
Fra : alten

Dato : 05-05-06 12:07

Jeg har en lidt ældre PC med ASUS A7A266-E motherboard og AMD Athlon XP 2,4
GHz CPU. Jeg vil gerne sætte 512 Mb ekstra RAM i. Hvilken type RAM kan jeg
bruge? Jeg kan bruge denne?

DDR SDRAM / PC3200CL3 / 400 MHz /
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38586

Jeg har 2x256 MB siddende i nu og der er et ledigt RAM slot tilbage.

mvh,
Henrik

Fra : JK

Dato : 05-05-06 12:14

On Fri, 5 May 2006 13:07:20 +0200, "alten" <ewdwe@wedfwerf.de> wrote:

> [...]
>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38586
>
>Jeg har 2x256 MB siddende i nu og der er et ledigt RAM slot tilbage.

Det vil jeg mene, at du kan bruge.

Faktisk bør du checke med manualen, at 512 Mb moduler er understøttet.
Men jeg mener, at endda 1 Gbyte moduler kan gå.

Manualen kan downloades fra www.asus.com

mvh

John

Fra : steffen

Dato : 08-05-06 12:15

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
>
> JohnKlap lige hesten et øjeblik!!! Dit bundkort kan bruge både 184 pin
og 168 pin SDR-sdram. Der er 2 ram sockets til DDR ram og 3 ram sockets til
SDR ram. Det lyder som at de ram du bruger nu er 168 pin SDR-sdram pc133. Du
kan kun køre med en type ram af gangen.

mvh Steffen

Fra : alten

Dato : 09-05-06 08:43

> [...]
> til
> SDR ram. Det lyder som at de ram du bruger nu er 168 pin SDR-sdram pc133.

Jeg har lige kigget efter. Jeg har 2x256 MB 184 pin DDR siddende i og der er
kun 2 DDR sockets. Så jeg bliver nødt til at hive en af 256 Mb RAMstængerne
ud og sætte 1 GB i. Alternativt kan jeg pille begge 256 Mb ud og sætte 2x512
MB i hvilket i følge edbpriser er billigere (i hvert fald for Kingston
ValueRAM).

Så skal jeg sætte denne i
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141659

eller disse:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798
??

Jeg regner ikke med at opgradere min PC med mere RAM end ovenstående. Hvis
den skal opgraderes yderligere vil jeg helt skifte bundkort og måske RAM
hvis de ikke kan genbruges.

mvh,
Henrik

Fra : steffen

Dato : 09-05-06 10:53

"alten" <ewdwe@wedfwerf.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> den skal opgraderes yderligere vil jeg helt skifte bundkort og måske RAM

Dit bundkort kan ikke bruge ram stænger større end 512MB,
så derfor er 2X512 den rigtige løsning for dig.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798

Steffen.

Fra : steffen

Dato : 09-05-06 11:44

"steffen" <nospam@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Dit bundkort kan ikke bruge ram stænger større end 512MB,
> så derfor er 2X512 den rigtige løsning for dig.
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798
>
> Steffen.
En ommer.-- kan bruge op til 1 GB ramstænger.