Gigabyte GA-K8N51PVMT-9 advarsel
Fra : Tveskaeg

Dato : 02-05-06 11:39

Pas lige på med det her bundkort.

Jeg har et af slagsen og det går i BSOD fuldstændigt vilkårligt,
det er enten når man kører noget 3D tungt eller også bare når der
kører 2 downloads i baggrunden mens man surfer på nettet.

Nogen BSOD'er den bare ved at boote den og så lade den stå
en times tid eller 2.

I denne tråd
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=986228&page=1&pp=20
er der en del personer med samme bundkort med nøjagtig samme problemer
som mig mig og det er sporet til transistorerne som er af en alt for
ringe kvalitet, En Medion model, et Intel bundkort samt en Dell model
er ligeledes ramt af problemer da der her er brugt de samme
transistorer.

Er der nogen der ved hvor lang tid gennemsnitlig at en RMA sag hos
SGH.dk tager?

Fra : JK

Dato : 02-05-06 14:28

On Tue, 02 May 2006 12:39:04 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>ringe kvalitet, En Medion model, et Intel bundkort samt en Dell model
>er ligeledes ramt af problemer da der her er brugt de samme

Der er også en dårlig batch for GA-K8N51GMF-9

http://www.nforcershq.com/forum/official-word-on-k8n51gmf-9-lt-bsod-fixed-vt65610.html

så det er da ren AHT

>Er der nogen der ved hvor lang tid gennemsnitlig at en RMA sag hos
>SGH.dk tager?

husker ikke, skyder på mere end 1 måned. Praksis: man kører RMA'en,
køber noget nyt med det samme, og sælger derefter den RMA'ede vare.

MSI K8NGM2-FID anbefales:
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=419513

http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=6&id=1869

mvh

John

Fra : Tveskaeg

Dato : 03-05-06 01:21

On Tue, 02 May 2006 15:27:49 +0200, JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>husker ikke, skyder på mere end 1 måned. Praksis: man kører RMA'en,
>køber noget nyt med det samme, og sælger derefter den RMA'ede vare.

Tænkte godt nok at det vil tage mindst en måned eller 2.

>MSI K8NGM2-FID anbefales:
>http://forums.pcper.com/showthread.php?t=419513
>
>http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=6&id=1869

Tog tyren ved hornene idag og investerede i et Asus A8N-E.

Så må den RMA sag sgu gå sin gang.

Det er godt nok ikke det nyeste bundkort men det skulle være klippe
stabilt og den maskine det skal sidde i bruger jeg mest som ul/dl dåse
samt fil lager. Engang imellem skal den også trække WWII Online når
jeg spiller på 2 kontoer samtidigt.

Man kan jo heller ikke bearbejde SHG at Gigabyte vælger at bruge
komponenter af for ringe kvalitet, men man kan bearbejde Gigabyte at
de ikke trækker kortet tilbage men istedet forsætter med at
distribuere det til forhandlerne.

Det er slut med at købe gigabyte produkter fra min side.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 03-05-06 19:39

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse news:vbtf5210tvrogm2uoa3593msjl24fjahbb@4ax.com...
> [...]
> komponenter af for ringe kvalitet, men man kan bearbejde Gigabyte at
> de ikke trækker kortet tilbage men istedet forsætter med at

Gigabyte har aldrig været synonym med kvalitet efter min opfattelse.
Har selv et ældre kort der aldrig har fungeret ordentligt.

PS : Jeg tror du med bearbejde mener "bebrejde" ?
Bearbejde betyder at arbejde med, tilpasse, danne eller forme noget f.eks.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-05-06 16:06

JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev:

>husker ikke, skyder på mere end 1 måned. Praksis: man kører RMA'en,
>køber noget nyt med det samme, og sælger derefter den RMA'ede vare.

Sidst jeg havde en RMA hos SHG sendte jeg den defekte vare tirsdag og
havde en ny fredag. (I samme uge og år).
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : ena

Dato : 02-05-06 14:55

Sikke noget skidt....

Jeg har netop idriftsat et GA-8ANXP-D det spiller bare derudaf med OC og det
hele - meget stabilt bundkort.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 03-05-06 19:33

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse news:d5de52t6bq3kvf1sag12tnk317n2b25k2r@4ax.com...
> Er der nogen der ved hvor lang tid gennemsnitlig at en RMA sag hos
> SGH.dk tager?

Den slutter aldrig ...

Fra : MN

Dato : 03-05-06 21:00

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvor lang tid gennemsnitlig at en RMA sag hos
> SGH.dk tager?

Alle mine RMA'er har i snit taget 2 dage.

Mogens