Hvilken Ram
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 11:51

Hej

Hvilket RAM skal jeg bruge til følgende bundkort :

http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=0&model=494&modelmenu=1

Kan man bruge følgende :

Kingston 1G 400MHZ DDR PC3200 ECC CL3 (3-3-3) DIMM

Syntes ikke rigtigt jeg kan finde info på siden om det, og jeg er ikke 100%
sikker.

Plus kan den køre med følgende CPU:

Intel Celeron 345/3.0GHz 256KB 533MHZ 478p CPU Intel® Celeron® 345/3.0GHz
SKT 478 533MHz FSB 256KB cache

Håber på hurtigt svar

Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-05-06 12:26

On Mon, 1 May 2006 12:51:21 +0200, Martin Hansen [6430] wrote:

> Syntes ikke rigtigt jeg kan finde info på siden om det, og jeg er ikke 100%
> sikker.

Du kan gå ind på www.kingston.com og søge, dit bundkort er inkluderet der
og du vil få en række ram-modeller der er godkendt.

--
np: Benga - The Real McCoy
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : JK

Dato : 01-05-06 15:15

On Mon, 1 May 2006 12:51:21 +0200, "Martin Hansen [6430]" <martin
[snabel-a] prik mrhansen dk> wrote:

> [...]
>
>Kingston 1G 400MHZ DDR PC3200 ECC CL3 (3-3-3) DIMM
>
>Syntes ikke rigtigt jeg kan finde info på siden om det, og jeg er ikke 100%

Ja, den skulle være god nok. Bundkortet kører single-ram-band, så det
er ligegodt med een som med 2 klodser (en detalje).

>Plus kan den køre med følgende CPU:
>
>Intel Celeron 345/3.0GHz 256KB 533MHZ 478p CPU Intel® Celeron® 345/3.0GHz
>SKT 478 533MHz FSB 256KB cache

CPU'en kører fsb 133. Men en P4/Celeron elsker at ram kører hurtigere,
f.eks. fsb166 eller fsb200, - det ram kan køre fsb200, også kaldet
DDR400.

Så ram'en er rigeligt hurtig nok, men det kan næppe betale sig at købe
noget langsommere, da pc3200 er standard i dag. Stort styksalg giver
lavest pris.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 17:14

> Ja, den skulle være god nok. Bundkortet kører single-ram-band, så det
> er ligegodt med een som med 2 klodser (en detalje).

D.v.s hvis jeg vælger følgende bundkort:

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=31&model=181&modelmenu=1

Så skal jeg bruge f.eks 2x512Mb klodser i stedet for ?

Og den kan stadigvæk køre med samme CPU?

Martin

Fra : JK

Dato : 01-05-06 17:41

On Mon, 1 May 2006 18:14:29 +0200, "Martin Hansen [6430]" <martin

>D.v.s hvis jeg vælger følgende bundkort:
>
>http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=31&model=181&modelmenu=1
>
>Så skal jeg bruge f.eks 2x512Mb klodser i stedet for ?
>
>Og den kan stadigvæk køre med samme CPU?

Ja til 2 klodser og ja til cpu

og det er et væsentlig bedre chipset, som burde give nul problemer med
kompatibilitet, hvad sis (det første bundkort) ikke altid gør.

mvh

John

Fra : steffen

Dato : 08-05-06 12:07

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> og det er et væsentlig bedre chipset, som burde give nul problemer med
> kompatibilitet, hvad sis (det første bundkort) ikke altid gør.

Klap lige hesten et øjeblik!!! Dit bundkort kan bruge både 184 pin DDR-sdram
og 168 pin SDR-sdram. Der er 2 ram sockets til DDR ram og 3 ram sockets til
SDR ram. Det lyder som at de ram du bruger nu er 168 pin SDR-sdram pc133. Du
kan kun køre med en type ram af gangen.

mvh Steffen

Fra : steffen

Dato : 08-05-06 12:14

SE bort fra tidligere svar..Forkert tråd. sorry mvh steffen.