Mini-ITX, strømforbrug og form factor
Fra : henrik.joergensen.no~

Dato : 30-04-06 20:02

Hej,

Jeg overvejer at købe et VIA EPIA PD10000 mini-ITX bundkort, som jeg
vil bruge til web og mail server.
Skal jeg købe et mini-ITX kabinet eller er bundkortet kompatibelt med
ATX, Micro ATX og Flex ATX kabinetter?
Min primære grund til at købe et mini-itx bundkort er
strømforbruget. Har det noget at sige, om jeg vælger en 60w eller en
200w strømforsyning mht. hvor meget strøm der bruges, eller afhænger
det kun af, hvor mange dele jeg vælger at installere?

Mvh,
Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-06 20:18

henrik.joergensen.nospam@gmail.com wrote:

>Jeg overvejer at købe et VIA EPIA PD10000 mini-ITX bundkort, som jeg
>vil bruge til web og mail server.
>Skal jeg købe et mini-ITX kabinet eller er bundkortet kompatibelt med
>ATX, Micro ATX og Flex ATX kabinetter?

Det er ikke noget problem at smide et mini-ITX i et ATX/micro-ATX
kabinet. Men det er noget af et overkill, og så risikerer du jo også at
bundkortet bliver væk i kabinettet

På den anden side er de helt små mini-itx kabinetter (slim-line optiske
drev, 2½" harddisk) heller ikke velegnede i server sammenhæng.

Men dette er et oplagt valg:

http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=CP668-SLV-2&goto=productinfo&

<mlr>