Valg af bundkort der understøtter S3/Wake ~
Fra : Jesper

Dato : 30-04-06 16:22

Hej,

Jeg skal til at bygge en HTPC og i den forbindelse har jeg behov for et
bundkort, der understøtter S3 og wake up on USB,
idet jeg gerne vil kunne aktivere pc'en, når den er i dvale med
fjernbetjeningen.

Mit tastatur et et Logitec Cordless Desktop MX5000 Laser (Bluetooth).
Bluetooth senderen sidder i USB'en. Hvis bundkortet ikke understøtter wake
up on USB kan jeg vel ikke aktivere pc'en efter den er gået i dvale - eller
er det mig, der har misforstået noget?

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

På forhånd tak!

Jesper

Fra : Hans

Dato : 30-04-06 16:43

Jesper wrote:
> [...]
> wake up on USB kan jeg vel ikke aktivere pc'en efter den er gået i
> dvale - eller er det mig, der har misforstået noget?

Dette bundkort gør det f.eks.:

Suverænt til HTPC forøvrigt.

Hans

Fra : JK

Dato : 01-05-06 08:14

On Sun, 30 Apr 2006 17:21:57 +0200, "Jesper"
<jesper.sandal@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>up on USB kan jeg vel ikke aktivere pc'en efter den er gået i dvale - eller

Det er et problem, det du nævner.

Jeg har endnu ikke set det virke med wakeup med fjernbetjeningen.

MSI medleverer en patch til windows xp som er en registry fil for
netop dette problem. Uden at det hjælper alligevel med dette bundkort:

Du kan også med google søge dig frem til sådan en MCE S3 registry
patch.

Jeg har beskæftiget mig med 3-4 forskellige micro-atx bundkort til
såvel socketA, s939 begge for AMD og socket 478 for P4.

Ret beset synes jeg, at det er til at leve med. Man kan slukke til
dvale med fjernbetjeningen. Men skal tænde igen med power-knap.

Nævnte MSI radeon s939 bundkort har jeg haft i en lidt anden udgave, -
og det kunne heller ikke !

Men muligvis har de forbedret på bios efterhånden.

Ellers kan visse Asus bundkort lave wake-up fra usb (afhængigt af
chipset).

mvh

John

Fra : Hans

Dato : 01-05-06 09:04

JK wrote:
> [...]
> og det kunne heller ikke !

> Men muligvis har de forbedret på bios efterhånden.

Det bundkort jeg linkede til *kan* vækkes fra S3 med en MCE remote, eller
anden USB-Enhed. Det er ikke engang nødvendigt at vælge S3 i bios, da
autosetting fungerer helt efter hensigten.

Hans

Fra : Jesper

Dato : 01-05-06 20:15

Er konklusionen på problematikken mht. at få pc'en op fra dvale, at det ikke
er bios der styrer det, men derimod Windows. Jeg skal blot indtaste noget i
registreringsdatabasen eller kører en patch, så skulle det være muligt at få
generelt alle computere til at starte op via USB (enten fjernbetjening eller
mus/tastatur der er sluttet til via USB), hvis de understøtter S3?

Jesper