Skift af CPU??
Fra : Jan Roed

Dato : 28-04-06 16:08

Kære nyhedsgruppe,

Jeg fik som svar på et spm i "grafikkort-gruppen" om "World of Warcraft der
ikke kan spilles uden lidt lack" besked om at processoren er for klein i
sønnens computer.

Computeren er oprindeligt en Medion (Celeron(R) CPU 2,79 GHz, 768 MB RAM),
men vi har skiftet bundkortet til er ASUS X-serie motherbord og købt et
grafikkort Club 3D Geforce 6600GT med 128 MB RAM.

CPU'en sidder i en såkaldt 478-sokkel, og ud fra edbpriser kan jeg forstå at
den sokkel kun passer til enten CELERON D eller Pentium 4, så det letter
selvfølgelig valget, hvis man ikke (igen) skal skifte bundkort. Nu kommer
spørgsmålene:

1) Kan man umiddelbart (uden at skifte andet) skifte CPU'en til f.eks en
Pentium 4, 3GHz http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65767 ?
2) Jeg kan se at der typisk er en forskel på et par hundrede kr om CPU'en
leveres "Intel Boxed / Cooler (fansink)" eller som "OEM/bakke". Jeg går ud
fra at sidstnævnte er uden køler, men man kan vel uden problemer genbruge
den køler og den mølle, der allerede sidder der, eller hur???
3) før jeg binder endnu en 1300-1600 kr i den PC vil jeg gerne have hvis
nogen kunne give et feedback på om det overhovedet er værd at fortsætte i
det spor og poste flere penge i en eksisterende computer, eller om man skal
give op og spare sammen til noget med en AMD 64 processor i?

På forhånd tak for hjælpen.

Jan Roed

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 18:30

Jan Roed wrote:

> [...]
> det spor og poste flere penge i en eksisterende computer, eller om man skal
> give op og spare sammen til noget med en AMD 64 processor i?

for 1600,- er du vidst så langt at du kan købe dig en 3200+ Athlon64 med
tilhørende bundkort.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-04-06 22:04

"Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men vi har skiftet bundkortet til er ASUS X-serie motherbord og købt et
> grafikkort Club 3D Geforce 6600GT med 128 MB RAM.

Jeg undrer mig over, at cpu.en skulle være for lille. Jeg har ikke selv
erfaring med spillet, men jeg har gennem tiden haft fat i flere pc.ere, hvor
jeg ved, at de flittigt brugte den til netop dette spil, og det har været
med amd processorer på mellem 2000 og 2400 mhz, og de har aldrig brokket sig
over, at det ikke kørte som det skulle.
Desuden var deres grafikkort væsentligt mindre, end det som du beskriver.
Hvis I har problemer med spillet, skulle I måske i stedet se på, hvor mange
ting/processer I har kørende samtidig med, at der spilles, idet disse
processer jo kan stjæle en masse kraft.
I kan evt. afslutte de processer, som I ved at I ikke umiddelbart har brug
for.
I kan evt. også læse om fejlmuligheder og løsninger her:
http://www.blizzard.com/support/wow/

Kurt

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 29-04-06 13:41

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse news:44528326$0$107$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> 2400 mhz, og de har aldrig brokket sig over, at det ikke kørte som det skulle.

Det at sige man har en Intel eller AMD på så og så mange MHz siger jo
ikke så meget alene og i dette tilfælde snakker vi en Celeron processor
som er discount Intel og du havde måske en Athlon processor ? Det
kan du jo ikke sammenligne.

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 29-04-06 15:16

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke så meget alene og i dette tilfælde snakker vi en Celeron processor
> som er discount Intel og du havde måske en Athlon processor ? Det

Det er snart et år siden jeg byggede en billig PC til en WOW-dreng bestående
af en Celeron 2,4 ( FSB 100 ) og et ATI 9600 med 1Gb ram.
(PC´en ikke drengen..)
Nu ved jeg ikke, hvilken detaljegrad han har indstillet, men de få gange jeg
kiggede jeg ham over skulderen var der intet lag/hak at se.

Mvh.

Fra : Lyrik

Dato : 29-04-06 10:22

> [...]
> der ikke kan spilles uden lidt lack" besked om at processoren er for klein
+++++++++++++++++++++++++++++++
Minimunforlangende er en Pentium 3! på 800 MGhtz.

Anbefalet standard er:
Recommended Specifications

Windows® System 2000/XP OS:
a.. Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz
b.. 1024 MB RAM
c.. 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as
NVIDIA® GeForceT FX 5700 class card or above
d.. Broadband Internet connection
e.. Two-button scroll-wheel mouse
Alt det overholder du.
Der er noget andet i vejen. Du er foreksempel offer for
afpresningsfup!)) Har du tænkt over det?

Er du ikke det så er XP-systemet råddent og trænger til en
oprydning/geninstallation.IMHO.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 29-04-06 10:23

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Recommended Specifications
>
> Windows® System 2000/XP OS:
> a.. Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz
Kom lige til at se at det kan være et for lidt ram problem.

Hilsen
Igen
Jens