Bundkort og graffikort
Fra : Claus Hansen

Dato : 27-04-06 15:22

Hej med jer
Jeg har været ved at kigge på denne computer
http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK
/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=STllSja4bWllSnLognal4n-boufrY6emlHC
bHqqjza2qMRiWKhFe7keicp0UUKemlHA=?ProductUUID=PIQKamdMa1IAAAEKpWuTpyx3
&CatalogCategoryID=2wgKamdMt_8AAAD8QE5hncfb&JumpTo=BrowseStandardCatal
og&dogtag=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryName=tdc_p_shop_comp_pc-stat
&CategoryDomainName=
Så skrev jeg med en af mine venner og viste ham den, så sagde han at
bundkortet er limet fast til kabinettet er sandt.???

Er grafikkortet 512 mb eller er det kun 64 mb fordi der står (64
mbnative)

Håber hjælp
Så jeg kan være sikker

Fra : Claus Hansen

Dato : 27-04-06 16:04

<url>http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHO

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-04-06 16:07

On Thu, 27 Apr 2006 15:03:48 +0000, Claus Hansen wrote:

> <url>http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHO
> P.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_ DK

Min nyhedslæser ombryder stadig URLen, om det så er den der er noget
galt med ved jeg ikke.

Jeg plejer selv at bruge kortlink.dk eller tinyurl.com hvis det er et lang
link jeg skal poste.

Fra : Claus Hansen

Dato : 27-04-06 19:43

Prøver igen
Jeg havde tænkt mig at købe denne computer
http://kortlink.dk/2nv7, men har hørt at bundkortet er limet
fast i den, men ejg var ikke sikker så jeg vil gerne vide det
hvis nogle kan hjælpe

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-04-06 06:04

Claus Hansen (slet CYDDS) <c-hansen1991@CYDDShotmail.com> skrev i
11461636000.625927279939503@dtext.news.tele.dk :

> [...]
> http://kortlink.dk/2nv7, men har hørt at bundkortet er limet
> fast i den, men ejg var ikke sikker så jeg vil gerne vide det

Som udgangspunkt synes jeg slet ikke du skal købe i TDC butikken.
Find en rigtig computerforretning.

Jeg forstår ikke hvad de mener med (64 mbnative), og jeg kan heller
ikke se hvorfor de skriver at det er et 'eksternt grafikkort'...
Ganske forvirrende.

Med hensyn til bundkortet, så kan jeg ikke se nogen tegn på at
det ikke, som normalt, er fastskruet til kabinettet. Jeg har
aldrig hørt om at det var limet på.

Igen: Find en rigtig computerforretning, så er priserne sikkert
også lavere og servicen bedre.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-04-06 21:56

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forstår ikke hvad de mener med (64 mbnative), og jeg kan heller
> ikke se hvorfor de skriver at det er et 'eksternt grafikkort'...

Jeg ved heller ikke hvad 64 mbnative betyder, men til gengæld ved jeg, at et
eksternt grafikkort er et, som man selv kan udskifte, og det er en alm.
betegnelse - i modsætning til et internt, som er onboard.
Det fremgår af annoncen, at det er på 512 mb, så det kan man roligt regne
med.
At bundkortet skulle være limet fast nægter jeg at tro på, har aldrig set
det.
Iøvrigt synes jeg at tilbuddet ser ganske fornuftigt ud. Jeg har ikke selv
handlet hos TDC, men jeg kender en del som har handlet computere hos dem, og
de har ikke haft noget at klage over - heller ikke deres service, så hvis
det er den pc som opfylder hans behov, så ser jeg ingen grund til ikke at
købe den!

Kurt

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-04-06 07:34

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> skrev i
44528144$0$105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk :

> [...]
> jeg, at et eksternt grafikkort er et, som man selv kan udskifte, og
> det er en alm. betegnelse - i modsætning til et internt, som er

Er det ikke lidt forvirrende? I min verden betyder:
Eksternt: Kort, udenfor kabinettet
Internt: Kort, siddende i et slot på bundkortet
On-board: Chip, integreret på bundkortet

> Det fremgår af annoncen, at det er på 512 mb, så det kan man roligt
> regne med.

Og ellers kan man spørge i butikken

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-04-06 15:50

Kurt B. Andersen wrote:
> Det fremgår af annoncen, at det er på 512 mb, så det kan man roligt regne
> med.

Det er et X600-kort.. jeg kan ikke finde nogle X600-kort med 512meg
RAM på overhoved...
Det er antageligvis et HyperMemory-kort, hvor en stor del af de 512meg
vist bliver taget fra systemrammen ?

Lige meget hvad er det nok ikke et kort der kan trække noget særligt
spil-grafik hvis det er det man lyster.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-04-06 08:00

Claus Hansen <c-hansen1991@EOMW8hotmail.com> skrev 2006-04-27:

> Er grafikkortet 512 mb eller er det kun 64 mb fordi der står (64
> mbnative)

Det er kun 64. Det har dog hypermemory (hvilket er et flot ord for at det
kan bruge op til (512-64)MB af din almindelige hukommelse og derved på
magisk vis få 512MB hukommelse). Altså 64MB onboard og mulighed for at bruge
shared hukommelse op til 512MB.

Thomas