2 størrelser ram
Fra : steen

Dato : 27-04-06 11:12

Hej,

jeg har en computer med 256 Mb ddr 400 ram. (pc3200)

Bundkortet har to ram sokler.

Kan jeg sætte fx. en 1024 mb ram klods ved siden af og derved få 1270
Mb ram, eller skal klodserne være ens?

Det er en Celeron 2400 Mhz cpu, hvis det kan bruges til noget.

Jeg har hørt noget om, det ikke er altid man kan sætte 2 forskellige
størrelser sammen

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen

Steen

Fra : Hans

Dato : 27-04-06 11:22

steen wrote:
> [...]
> Mb ram, eller skal klodserne være ens?
>
> Det er en Celeron 2400 Mhz cpu, hvis det kan bruges til noget.

Det havde været bedre hvis du skrev hvilket bundkort det drejer sig om.

Hans

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-04-06 11:51

> Bundkortet har to ram sokler.
>
> Kan jeg sætte fx. en 1024 mb ram klods ved siden af og derved få 1270
> Mb ram, eller skal klodserne være ens?
>
> Det er en Celeron 2400 Mhz cpu, hvis det kan bruges til noget.

Et navn/nummer på bundkort og/eller chipsettet havde været betydeligt bedre!

> Jeg har hørt noget om, det ikke er altid man kan sætte 2 forskellige
> størrelser sammen

Det er også rigtigt. Afhænger af om ramtilgangen er dualchannel eller ej.
Mit gæt er, at du godt kan.

Thomas

Fra : Steen

Dato : 27-04-06 18:17

jeg har fundet disse ting, hvis de kan bruges

p4vm8 bios p1.00

pm880 cpu to pci bridge

vt8237 pci to isa bridge

Leverandør under-id 6217 går igen mange gang når jeg kigger under hardwaren.

Håber det hjælper.

Kan jeg ødelægge noget, hvis jeg forsøger, eller virker det bare eller bare
ikke?

Hilsen

Steen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-04-06 18:25

On Thu, 27 Apr 2006 19:17:19 +0200, Steen wrote:

> Kan jeg ødelægge noget, hvis jeg forsøger, eller virker det bare eller bare
> ikke?

Det virker bare ikke. Du får nok nogle bip-lyde og en sort skærm hvis
ikke det virker.