Fejl i LPT indstillinger i BIOS
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-04-06 21:40

Hej med jer

Jeg har købt en kampagne-pc fra BJ Trading til min mor. Pc'en har et AsRock
bundkort, som man kan mene hvadom man vil. Mit problem består i, at BJ
Trading ikke har aktiveret (eller måske har deaktiveret) LPT'en porten i
BIOS'en. Dette fandt jeg ud af efter en hel del printerbøvl i Windows XP.

Jeg har prøvet at aktivere porten, og så dukker den efterfølgende fint frem
i XP'en, men når jeg installerer en printer, melder den om, at den IKKE kan
genkende min port.

Findes der en eller anden guide til, hvordan man skal indstille i BIOS, for
at LPT'en kører?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-04-06 21:57

On Tue, 25 Apr 2006 22:40:28 +0200, Bo Kamp Dudek wrote:

> Findes der en eller anden guide til, hvordan man skal indstille i BIOS, for
> at LPT'en kører?

Jeg googlede lidt og en side på asrocks hjemmeside[1] der siger:

Gå ind i BIOS -> Advanced Menu -> Peripheral Configuration -> Parallel
Port Mode og slå den over til "Normal".

[1] http://www.asrock.com/support/faq.asp?Model=General

--
Now Playing:
Killing Joke - Prozac People

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-04-06 22:03

[...]

> Jeg googlede lidt og en side på asrocks hjemmeside[1] der siger:
>
> Gå ind i BIOS -> Advanced Menu -> Peripheral Configuration -> Parallel
> [...]

sigh, jeg ville ønske, at min mor boede lidt tættere på, så jeg kunne teste
med det samme.. men det lyder som et godt forsøg - tusinde tak..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
W. www.slankogrask.dk