CPU køler til Pentium4 (socket 478) 3 gHz ~
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-04-06 16:19

* XFUT: dk.edb.hardware *

Kan man få både i pose og sæk?

Jeg vil meget gerne have fat i en ny CPU køler.
Socket 478, Pentium4 på 3 gHz, ikke OC'd.

Den skal være stille (ikke nødvendigvis super stille) og
gerne kunne blive siddende under transport (har ikke lyst
til at skulle skille skidtet ad igen).

Er det muligt?
Er der ligefrem nogle bud?

Jeg havde kigget på Thermaltake's Big Typhoon:
http://www.thermaltake.com/coolers/4in1heatpipe/cl-p0114bigtyphoon/cl-p0114.htm

Men den er temmelig stor, og ser ud til at være tung i 'toppen'.

Hvilke faktorer kunne størrelsen betyde noget ved? Kan en køler
virkelig blive så stor at den blokerer for RAM banker, f.eks.?

Jeg ville helst gerne have en simpel og let køler der ikke larmer,
men man skal vel op i sådanne special-løsninger?

Den skal sidde på dette bundkort...:
http://www.pcworld.dk/pristjek/produkt/H012659

Passiv køling er næppe en mulighed pga. et lavt 'gennemtræk'.
Vandkøling er ikke en ønskelig mulighed.

* XFUT: dk.edb.hardware *

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 26-04-06 12:20

Jeg ville kigge efter en af Zalmans kølere, de er stille og der er altid
blæser styring med.

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 26-04-06 12:28

> Kan man få både i pose og sæk?

Ja

> [...]
>
> Den skal være stille (ikke nødvendigvis super stille) og
> gerne kunne blive siddende under transport (har ikke lyst

Mit forslag herunder er til at fastspænde bundkortet med skruer, så den kan
sagtens sidde under transport.
Jeg ville dog ikke overlade den til Postdanmark!
Men skal du blot selv transportere den, bør der ikke være noget problem.

> Er det muligt?
> Er der ligefrem nogle bud?

Ja og ja:

http://www.thermalright.com/

Klik dig frem således:

Intel heatsink -> Archives -> SP94

Denne bruger jeg selv i flg. system:

P4 2,4 GHz i micro-ATX desktop kabinet (altså meget lidt plads).
Jeg anvender en støjsvag kabinetblæser
(clips til at montere denne på køleprofilen medfølger).

Jeg har testet ved at køre et program, der belaster CPU'en 100 % og denne
kom aldrig over 44 gr.!

Mvh/ Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 20:03

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
>
> Passiv køling er næppe en mulighed pga. et lavt 'gennemtræk'.
> Vandkøling er ikke en ønskelig mulighed.

Asetek Vapochill Micro, koster ikke alverden og køler fremragende uden
at veje ret meget.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Allan / Kolding

Dato : 01-05-06 19:36

Jeg har brugt denne model flere gange.
Det er en kanon stille køler. Nem at mont.
Og aller bedst....Den er billig.

http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=23&disc=

Allan / Kolding

Fra : MRN

Dato : 02-05-06 17:01

> [...]
>
> Den skal være stille (ikke nødvendigvis super stille) og
> gerne kunne blive siddende under transport (har ikke lyst

Jeg har selv denne her:

Den er ihvertfald lydløs, og selv om den ser klodset ud tror jeg nu godt at
den kan holde til at blive transporteret. Den sidder ihvertfald rimeligt
godt fast!

Mvh
MRN