VIA EPIA800 og 250GB HD
Fra : Tom Nielsen

Dato : 16-04-06 14:00

Hejsa,

Jeg har mistet min manual til mit gamle EPIA800 bundkort, og har ikke fundet
de manglende informationer på nettet.

Er der nogen her der ved om kortet understøtter 250GB IDE diske ?, den
dukker nemlig ikke op i Windows XP's computermanagement, men er der fint i
bios under opstart.
Den nye 250'er står som Primary master, og XP booter på secondary master.
Der er desuden en secondary slave, de to på secondary kører fint og har
"altid" været der

pft.
Tom

--
www.ellebryg.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-04-06 02:09

Tom Nielsen wrote:
> [...]
> Den nye 250'er står som Primary master, og XP booter på secondary master.
> Der er desuden en secondary slave, de to på secondary kører fint og har

Hey Tom, og skål! :)

Hvad servicepack har du på den XP? Der skal minimum være servicepack 1
på før diske på over 137gig er understøttet i XP.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 17-04-06 20:45

> Hey Tom, og skål! :)
Skål skål - håber du bringer noget rigtig sort med på festivallen i år

> Hvad servicepack har du på den XP? Der skal minimum være servicepack 1
> på før diske på over 137gig er understøttet i XP.
Der er vist ingen SP på - ihvertfald ikke i.flg. "my computer->properties"

Men en tur i regedit og LBAEnable, så lykkedes det at finde de 250G og
formatere skidtet.

Så skal jeg bare teste om det nu også virker når den runder de 137G den
kunne se i første omgang

- Tom
www.ellebryg.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-04-06 12:47

Tom Nielsen wrote:
> Skål skål - håber du bringer noget rigtig sort med på festivallen i år

Jeg har ikke fået brygget noget til det.. såæh, det tror jeg ikke..
overvejer dog at deltage i DM med en sort sag.

> Der er vist ingen SP på - ihvertfald ikke i.flg. "my computer->properties"
> Men en tur i regedit og LBAEnable, så lykkedes det at finde de 250G og
> formatere skidtet.

Oh ja..

> Så skal jeg bare teste om det nu også virker når den runder de 137G den
> kunne se i første omgang

Hvis den kan formattere, så virker det vel også :)

// Hans