ASUS P4S8X-MX --- stik til chasis køler?
Fra : Jan Roed

Dato : 15-04-06 22:08

Kære eksperter,

Jf specifikationsoversigten skulle der være et sådant stik på dette
motherboard, men jeg kan ikke finde det i vejledningen! Har spurgt på
hjemmesiden hos asus.com, men har endnu ikke fået svar.

Kan nogen guide mig? Kan det skjules som noget andet? Hvad vil den typiske
forkortelse være??

Vi har det problem at CPU'en jf asus probe bliver knap 60 C varm når sønneke
spiller world of Warcraft, og så begynder systemet at "fryse". Før vi går
videre vil vi forsøge os med mere køling i form af en chasis køler, men her
er der altså lige det praktiske problem med et stik til denne fætter......

På forhånd tak for hjælpen!

mvh

Jan

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-04-06 05:33

> [...]
> hjemmesiden hos asus.com, men har endnu ikke fået svar.
>
> Kan nogen guide mig? Kan det skjules som noget andet? Hvad vil den typiske

Se billeder:
Stikket er nok hvidt og ses vistnok lige til venstre for lysdioden (under
batteriet)
http://ai.pricegrabber.com/product_images/10347000-10347999/10347628_640.jpg

Stikket kan ikke ses på
http://www.asus.com/999/images/products/494/494_l.jpg
og det er heller ikke vist i manualen!(!!!!)

CPU-fan-stikket er mærket CPU_FAN1, så mon ikke det manglenede stik er
mærket ???_FAN2 (?)

Det tyder på at stikket IKKE er monteret på seneste(?) versioner af kortet,
men man har ikke fået tilrettet manualen.

Ellers kan ekstra kabinetblæser strømfødes fra en af stikkene fra
strømforsyningen (Ex.: Se nederste billede på
http://hjem.get2net.dk/villy/cool/ )

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jan Roed

Dato : 16-04-06 16:47

Mange tak for hjælpen Villy - stikket (3-benet hvidt) er identificeret IRL
ud fra din beskrivelse, så motherboarded i vores maskine er sikkert gammelt!

Mvh

Jan