Er problemet mellem ASUS bundkort og Antec~
Fra : Jakob Harder

Dato : 15-04-06 07:05

Jeg overvejer lidt at købe et Antec 150 med en NEO PSU men læste om en den
problemer med denne PSU - primært sammen med ASUS bundkort.

Ved I om disse problemer er løst? Ellers bliver jeg ved mit valg af SeaSonic
S12.

Se mere på: http://www.silentpcreview.com/article273-page5.html

VH
Jakob

Fra : Finn og Angela

Dato : 15-04-06 11:38

"Jakob Harder" <jharder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer med denne PSU - primært sammen med ASUS bundkort.
>
> Ved I om disse problemer er løst? Ellers bliver jeg ved mit valg af

Vist stadig lidt af et lotteri.. (iflg. denne 16 sider lange tråd i Spcr´s
Psuforum:
http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=25890&postdays=0&postorder=asc&start=450 )

Finn

Fra : ai

Dato : 15-04-06 16:03

det Antec krab er vist noget værre noget..
ihvertfald i forbindelse med Asus MB p5p800 SE og P5VD1-X
den model jeg købte, Antec-INC SmartPower 2.0 SP-400PEC/400 Watt
var overhovedet ikke istand til at levere strøm til motherboardet
ved aktivering af PWRSW
iflg spec for MB skal der være en -(minus) 5 volt Vdc på ben nr 18
i connectoren til MB. (24 ben stik), den manglede simpelthen.
gad vide hvordan Antec havde tænkt sig at aktivere PSU
(+ 5 Vdc high med tilhørende - 5 VDC low )
uden den ledning (den er forøvrigt altid farven hvid, på normale PSU.)
sker der intet.
der mangler vist noget i firmaets kvalitets kontrol.
jeg har købt en ny af andet fabrikat, men det tog også en hel dag at finde
fejlen.
aldrig mere Antec. (jeg er ikke sur mere !!)

til orientering
v/h ain

Fra : Hans

Dato : 15-04-06 16:40

ai wrote:
> [...]
> finde fejlen.
> aldrig mere Antec. (jeg er ikke sur mere !!)

Vi kan jo begynde at diskutere hvem som jokker i spinaten, om det er Antec
eller Asus, da der ikke er specificeret noget krav om -5 Volt i ATX 2.0
standarden.

Hans