Problemer med en spareskinne
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 14-04-06 13:35

Hejsa

Jeg har et MSI bundkort 6701 med et SIS 645DX Chipset. Nu har jeg købt en
USB spareskinne men den virker ikke rigtig. Når jeg slukker for computeren
så slukker den ikke de andre ting. Altså må der stadig køre strøm i den.

Nogen der ved hvad man skal slå fra?

Monty

Fra : Ole Lønborg

Dato : 15-04-06 08:54

Monty(7000) skrev:
> [...]
> så slukker den ikke de andre ting. Altså må der stadig køre strøm i den.

Prøv at se om der i din BIOS er noget med "Wake on USB".
Hvis der er enabled bliver bundkortet jo nødt til at have power på
USB-porten for at kunne opdage når der proppes noget i USB-porten.

/Ole L.

Fra : Monty\(7000\)

Dato : 17-04-06 17:31

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis der er enabled bliver bundkortet jo nødt til at have power på
> USB-porten for at kunne opdage når der proppes noget i USB-porten.

Den er slået fra men jeg vil prøve med et ekstern pci kort

Monty

Fra : mk\(5220\)

Dato : 19-04-06 21:28

> Den er slået fra men jeg vil prøve med et ekstern pci kort
>
> Monty
Du kan jo også få en anden type spareskinne (til ca samme pris) en såkaldt
TV spareskinne.
Den styres ikke af et USB stik, men af om der er forbrug i det første udtag
i skinnen, så kommer der også strøm på de resterende.
Jeg bruger selv sådan en til en af vores computere

Mvh Morten

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 15-04-06 08:55

Jeg har haft samme problem med et AsRock bundkort. Der var strøm i
usb-stikkene selv når maskinen var slukket. Derfor slukkede skinnen heller
ikke. Løsningen blev at købe et USB-kort til PCI stikket og så virkede det
hele.

Måske du kan slå hvilestrømmen fra i bios.

Jeg tror at der er strøm på USB´en for at man kan lave "Wake up" funktioner
på usbudstyret.

M.v.h. Ole Frederiksen