Barton CPU og spænding...
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 10:24

Mit motherboard "sætter ud" efter 20-30 sek efter at CPU´en er blevet
opgraderet til en Barton (Athlon XP med 512mb cache) - Tror at det kan
skyldes noget med spænding...

Efter bios reset kan jeg arbejde ubegrænset i bios og CPU´en bliver ikke
varm - Lige så snart jeg gemmer instillingerne, sætter PSU´en ud - Har
forsøgt med en alternativ PSU, som laver samme stunt - Har forsøgt med
alternativ RAM - Ingen forskel - Regner derfor med at det er CPU´en der er
problemmet, men et Nforce2 bundkort bør kunne trække en barton, med mindre
det er en bug - En bios update findes desværre ikke, da det er en barebone
(ShuttleX)

Nogen der kan hjælpe ???

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-04-06 11:08

Morten Bo Jensen <giant> skrev 2006-04-12:

> det er en bug - En bios update findes desværre ikke, da det er en barebone
> (ShuttleX)

http://global.shuttle.com/download/download.asp

Hvilken model er det?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 11:22

Ja, der var sgu en bios update... Tusind tak

Men hvordan får jeg den loaded ind ???

Er jeg mon nødt til at låne en anden CPU at gøre det med ???

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-04-06 11:49

Morten Bo Jensen <giant> skrev 2006-04-12:
> Ja, der var sgu en bios update... Tusind tak

Hvilken model snakker vi om? Løser den bios update overhovedet noget
relateret til cpu genkendelse eller lign? Hvilken bios version har du nu?

> Men hvordan får jeg den loaded ind ???

He he. Godt spurgt.

> Er jeg mon nødt til at låne en anden CPU at gøre det med ???

Det er du jo nok :-/

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 12:14

Ved at sætte spændingen ned under "middel" og clocke CPU´en til 800mhz kom
jeg ind i windows, og kunne være dér i over 5 minutter... har hentet den
relevante bios - Nu mangler jeg bare lige at hente et windows program der
kan lave den ndvendige programmering af bios, for det lå ikke i forbindelse
med bios filen... Har jo ike noget floppy drev, og da det er windows XP kan
jeg ikke få fat i en promt der kan bruges sammen med f.eks. dosprogrammet
awardflash.exe som jeg før har prøvet...

Hvordan mon man updater bios i den situation ???

Fra : Hans

Dato : 12-04-06 13:30

Morten Bo Jensen wrote:
> [...]
> prøvet...
> Hvordan mon man updater bios i den situation ???

Fremstiller en bootbar cd med et floppyimage med de filer du har brug for
til biosopdateringen. Du må en tur i byen og finde én af vennernes maskine
som duer.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 14:50

Tror sgu det er lykkedes mig at få den på vingerne nu

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-04-06 15:11

Morten Bo Jensen <giant> skrev 2006-04-12:
> Tror sgu det er lykkedes mig at få den på vingerne nu

hvad var det så? (Så andre der googler efter det fanger den her tråd og kan
blive hjulpet)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 15:26

Det lykkedes mig at nedgradere CPU´en så meget via bios, at jeg kunne
opdaterer bios fra et floppydrev...

Ergo - En barton kan køre nødtørftigt, på sådan en PC, hvis man giver den
mindre spænding end default, og lader den kører ved en minimums hastighed...

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 17:10

Ja, dvs. Den sætter nu stadig ud, så særlig kompatibel med Barton er den
maskine desværre ikke, selv med nyeste bios !!

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-04-06 21:26

Hmm. Har sat Vcore ned til 1,60

Som stadard har dette bundkort sat den til 1.8

Håber meget på at det hele tiden har været DET der var problemmet... Lige nu
er jeg i hvert fald nået ind i windows med 10 X 400mhz, hvilket svarer til
en 2900+, og det har hele tiden været det der var menningen... Nu håber jeg
bare ikke den bliver for varm, eler at bundkortet finder på at lukke ned
pga. for høj Vcore spædning...

Så langt så godt :-\

PS: Hvor meget er en Barton CPU normeret ti lat skulle køre af spænding...
Er det ikke 1.65 ???

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-04-06 22:07

Stadig ikk estabilt... Dropper projektet med en Barton i den maskine :-\

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 12-04-06 17:17

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse news:443cd7ed$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, der var sgu en bios update... Tusind tak

Hvem takker du ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 17:55

Thomas !!