Hjæææææælp - Min barebone driller
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-04-06 19:34

Min barebone har lige fået opgraderet CPU´en fra en AMD Athlon XP 2400 plus
(den 256 cache) til en 2500 plus (Barton)

Nu sker der det at bundkortet sætter ud efter 20-30 sek.

Det er som om det fortæller PSU´en at den skal slukke

Har prøvet med en "extern" PSU, har prøvet med et alternativt grafikkort

Har prøvet at ressette bios...

Intet hjælper...

Hvad kan der være galt - Den skal virke inden for en halvtime...

Hjællllp

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-04-06 19:37

Morten Bo Jensen <giant> skrev 2006-04-11:
> Min barebone har lige fået opgraderet CPU´en fra en AMD Athlon XP 2400 plus
> (den 256 cache) til en 2500 plus (Barton)
>
> Nu sker der det at bundkortet sætter ud efter 20-30 sek.

Det er biosen der opdager at cpuen bliver for varm og så slukker den maskinen.
Kører køleren? Er der kontakt mellem køler og cpu?

> Hvad kan der være galt - Den skal virke inden for en halvtime...

Skift tilbage

Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-04-06 19:44

> Det er biosen der opdager at cpuen bliver for varm og så slukker den
> maskinen.
> Kører køleren? Er der kontakt mellem køler og cpu?

Har været meget omhyggelig... Og Bios siger efter bios reset (hvor jeg kan
ha maskinen på vingerne uden problemmer, indtil mine første indstillinger
gemmes og der bootes) at CPU kun er 44 grader...

> Skift tilbage

Det kan jeg ikke længere, da de gamle dele er solgt...'

Tror måske synderen er bus speed eller RAM timmings...

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-04-06 19:55

> Har været meget omhyggelig... Og Bios siger efter bios reset (hvor jeg kan
> ha maskinen på vingerne uden problemmer, indtil mine første indstillinger
> gemmes og der bootes) at CPU kun er 44 grader...

Hmm ja så er det jo nok ikke det. Hvad siger omdrejningstallet for blæserne?

> Det kan jeg ikke længere, da de gamle dele er solgt...'

> Tror måske synderen er bus speed eller RAM timmings...

Kan den køre hvis du clocker ned? Ellers er det jo ikke det.

Thomas

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-04-06 20:01

Måske er det de nye RAM som ikke er så kompatible med systemmet ???

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 09:47

Hmm... Efter utallige mislykkede forsøg med den BARTON CPU, tror jeg nu mest
at det er bundkortets evner til at levere strøm nok til denne CPU der er
problemmet...

Eller er der andre bud ???

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-04-06 10:53

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mest at det er bundkortets evner til at levere strøm nok til denne CPU der

Jeg har selv nogle problemer med en Barton. Hvillket bundkort og hvilken
processor bruger du??

Mit problem er at uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få processoren til at
køre mere end 100 mhz.
prøver jeg at sætte hastigheden op, går den straks i sort.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 12:17

> Jeg har selv nogle problemer med en Barton. Hvillket bundkort og hvilken
> processor bruger du??

Barton 2500 plus og en barebone fra Shuttle der hedder SN45G

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-04-06 19:35

> Barton 2500 plus og en barebone fra Shuttle der hedder SN45G

Min processer er en 2800+ og bundkortet er fra Asus.

Carsten

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-04-06 21:47

Hvad er Vcore sat til i bios ???

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-04-06 14:17

> Hvad er Vcore sat til i bios ???

Det ved jeg ikke. Kan ikke finde noget nogen steder hvor jeg kan komme til
at se/ændre på det.
Nu kan jeg heller ikke ændre på hastigheden på processeren.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 09:57

Hvis ikke boardet understøtter bartons lave spænding i forhold til
Throubreed kernen, er der nok ikke noget at gøre, dersom du ikke manuelt kan
sætte spændingen ned...

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-04-06 12:04

> Hvis ikke boardet understøtter bartons lave spænding i forhold til
> Throubreed kernen, er der nok ikke noget at gøre, dersom du ikke manuelt
> kan sætte spændingen ned...

Det burde det da gøre motherboardet er sprit nyt. Købt for ca 2 måneder
siden.
Det er et Asus A7n8x-xe

Carsten

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 15-04-06 17:45

Dette board kender jeg desværre ikke... Men tjek Vcore spændingen - Det MÅ
være muligt at ændre på den på sådan et Asus board !!

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-04-06 19:36

Den har også fået ny RAM...

Skal jeg fifle med spændingen til CPU og AGP og RAM ???

Hvad skal det være...

maksinen er en Shutle og chipsettet er Nforce 2 ultra (400mhz)