P4-mobile i Socket 478 bundkort
Fra : elvis

Dato : 10-04-06 12:11

Hej

Er det muligt at montere en Pentium 4 mobile (2.4 ghz) i en desktop computer
med socket 478 layout ?

Er der et krav til FSB, volt osv ?

Del gerne jeres erfaringer.

mvh elvisdk

Fra : JK

Dato : 10-04-06 12:46

On Mon, 10 Apr 2006 13:10:37 +0200, "elvis" <spam@spam.spa> wrote:

>Hej
>
>Er det muligt at montere en Pentium 4 mobile (2.4 ghz) i en desktop computer
> [...]

Socket hedder 479, chipset skal være Intel915GM.

AOpen, DFI og MSI fører dem.

mvh

John

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 10-04-06 16:52

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Socket hedder 479, chipset skal være Intel915GM.
>
> AOpen, DFI og MSI fører dem.
>
> mvh
>
> John

Tror han mener en P4mobile socket 478 med 512kb L2.
sådan en her:
http://www.savastore.com/productinfo/product.aspx?catalog_name=Savastore&product_id=10264017&pid=207

Det du tænker på er nok en Pentium M ( socket 479 ) .
Til denne findes der forresten et Upgrade Set (ASUS CT-479) til nogle få
ASUS socket 478 bundkort.

vh

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 10-04-06 16:58

"elvis" <spam@spam.spa> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det muligt at montere en Pentium 4 mobile (2.4 ghz) i en desktop
> [...]

Jeg havde gemt meddelelsen. Du får det lige igen.

( Citat fra Poul/Asus bundkort ng. ):

"Depending on the stepping of Mobile processor, these can be
great overclockers. They are best suited for FSB800 motherboards.
A P4C800-E Deluxe would be the best platform to use one of
those processors. With FSB and memory in sync, you can run
3.6GHz/FSB1200 and memory at DDR600 (one or two sticks of the
fastest DDR you can buy). The reason your current motherboard
is barfing, is it doesn't have the "headroom" to lift the FSB
like a P4C800-E does. In other words, the people who overclock
these processors regularly, like them because the multipler
is at x12, and you can use so much bus frequency with them.
The memory bandwidth potential is massive."

Ellers omkr. multiplikator pga. speedstep:

http://tm630.tripod.com/P4B533_MPM.pdf

http://mitglied.lycos.de/hardware4you/p4m/?

http://www.tualatin.de/phpbb/viewtopic.php?p=111562&sid=1e472a76098c84d189e7695ee72477c9

Mvh.

Fra : elvis

Dato : 10-04-06 20:57

Tak. Det virker jo.

Prøvede en P4-m i en Shuttle XPC

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 12-04-06 20:07

"elvis" <spam@spam.spa> wrote in

> Tak. Det virker jo.
>
> Prøvede en P4-m i en Shuttle XPC

Nice :)
Har selv en Shuttle SB65G2 som jeg godt kunne finde på at gøre det samme
med. Hvilken P4-m bruger du og hvordan oplever du hastigheden i forhold til
den almindelige P4?

Mvh.
Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 10:06

Flemming Joensson (8520) wrote:

> Nice :)
> Har selv en Shuttle SB65G2 som jeg godt kunne finde på at gøre det
> samme med. Hvilken P4-m bruger du og hvordan oplever du hastigheden i
> forhold til den almindelige P4?

Alle Mobile Pentium 4-M (uanset oprindelig hastighed) vil blive låst til 12x
på multiplieren som N'far også skriver, derfor er der ikke de store
forskelle på om man sætter en 1,6 GHz eller 2,4 GHz i (der kan være forskel
på hvor godt de forskellige steppings overclocker).

Jeg har en 1,6 GHz siddende i en Abit Digidice med Intel 865 chipset, den
kører fint 25xx MHz. Hvis der er nogen der er interesserede i at købe sådan
til at lege med, kan de sende mig en mail, da jeg skal have skildt mig af
med maskinen.

Zulu