Andet multimedie
Et mærkeligt "E"
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 27-05-06 09:58

Hejsa..

På meget emballage er der et "E" som viser hvor meget indhold der er i den
enkelte dåse, flaske eller lign. Altså f.eks. e 0,75l
Hvilken font er dette "e" ??? og hvad er det i grunden en forkortelse for

Mvh.

Carsten som undrer sig...

Fra : TL

Dato : 27-05-06 10:46

"Carsten Pedersen" skrev ...
> [...]
> enkelte dåse, flaske eller lign. Altså f.eks. e 0,75l
> Hvilken font er dette "e" ??? og hvad er det i grunden en forkortelse for

Ingen grund til det
Ved ikke hvad fonten er, men e-mærketbetyder at
vægten er angivet efter en EU-standard og gælder vist for de fleste konsum-
produkter. Produkter under 5 g, behøver ikke e-mærket.

Har du et "e" (billede) kan du evt. sende det til :

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

og få et godt gæt på fonten.

God fornøjelse

TL
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt Webdesign | Lindkold Webdesign

The symbol eis used to show that the weight complies with the EU requirement
for weight under the average system, i.e. the average pack is at least the
weight declared. If the product weighs less than 5g then the weight need not
be stated

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 28-05-06 15:25

> [...]
> konsum-
> produkter. Produkter under 5 g, behøver ikke e-mærket.
>
> Har du et "e" (billede) kan du evt. sende det til :

Hej igen..

Kender godt http://www.myfonts.com/WhatTheFont/, men jeg har desværre ikke
et billede af det mystiske "e"
Er der andre kloge hoveder som har et godt bud.???

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 29-05-06 12:56

"Carsten Pedersen" <carsten@REMOVETHISnudechicks.dk> skrev i en meddelelse
> Kender godt http://www.myfonts.com/WhatTheFont/, men jeg har desværre ikke
> et billede af det mystiske "e"
> Er der andre kloge hoveder som har et godt bud.???

Symbolet har sit eget tegn i Unicode-standarden. Det er nummer 212E.
Tegntabellen kan ses i dette link:
http://www.unicode.org/charts/PDF/U2100.pdf

Generelt om Unicode her: http://www.unicode.org/

Ovenstående er sakset fra:
http://groups.google.com/group/dk.edb.grafik/browse_thread/thread/36f07a5a2ef0e3c0/a322f5b60a96c289?lnk=st&q=pudekamp.dk+e+group%3Adk.edb.grafik&rnum=1&hl=da#a322f5b60a96c289
hvor jeg tidligere har spurgt om det underlige e.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam