Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign CS og forsvundne tabulatorer
Fra : Hans-Henrik

Dato : 22-05-06 09:19

Hej

I InDesign CS er tabulator værktøjslinjen pludselig blank - der er ikke
andet tilbage end teksten Tabulatorer på fanebladet.
Tabulatortyper, tekstbokse og lineal er pist væk - nogle her som har en
ide om hvordan værktøjslinjen kommer til at se rigtig ud igen (helst
uden at skulle reinstallere programmet)?

Mvh.
Hans-Henrik

Fra : Inger

Dato : 23-05-06 18:06

Hans-Henrik skrev:
> [...]
> ide om hvordan værktøjslinjen kommer til at se rigtig ud igen (helst
> uden at skulle reinstallere programmet)?

Har du markeret den tekst du skal påvirke med din tabulator? For ellers
er den nemlig blank...

Mvh. Inger

Fra : Hans-Henrik

Dato : 24-05-06 07:46

Inger wrote:
> Har du markeret den tekst du skal påvirke med din tabulator? For ellers
> er den nemlig blank...
>
> Mvh. Inger

Jeps, teksten er markeret.

Mvh.
HH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-05-06 18:40

Hans-Henrik skrev:

> I InDesign CS er tabulator værktøjslinjen pludselig blank - der
> er ikke andet tilbage end teksten Tabulatorer på fanebladet.

Et velkendt problem i InDesign CS. Jeg har endnu ikke set det
i CS2, men oplevede det ret ofte i CS og specielt under OS X
og knap så ofte under Windows.

Det kan nogle gange løses ved blot at zoome lidt ud i dokumentet,
klikke på magneten i højre hjørne af tabulator-paletten, hvis du
kan se den, eller trække paletten større i nederste højre hjørne.
Hvis ovenstående ikke hjælper, så prøv at nulstille InDesign.

--
Hilsen
Madsen