Andet multimedie
bentjuul 3670
få JPG til at fylde lidt mindre
Fra : Peter eller Line

Dato : 20-05-06 21:11

Hejsa

Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg får et JPG billede på 2 mb
til at fylde meget mindre?

Venlig hilsen
Peter

Fra : HAM SELV

Dato : 20-05-06 21:26

Tja komprimer den eller kør det gennem et billedbehandlingsprogram såsom
adope photoshop?

Med venlig hilsen
Per og Susanne Sørensen
Mail : djubi@djubi.dk

\\\\////
<(o)(o)>
!-----ooo--(oo)--ooo-----!

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-05-06 21:58

On Sat, 20 May 2006 22:11:14 +0200, Peter eller Line wrote:

> Hejsa

Hej

> Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg får et JPG billede på 2 mb
> til at fylde meget mindre?

Der er ingen specielt gode. Der er kun 2 måder:
- nedskalere billedet (pixels * pixels)
- komprimere det hårdere

Begge dele foregår i et billedbehandlingsprogram. Begge dele betyder at
detaljer går tabt. Om det er et problem, afhænger af hvad billedet skal
bruges til.

En tredje måde er at formindske antallet af farver. Den måde er ikke
tilgængelig i jpg, men i png og gif. Om den betyder tab af information
afhænger af hvad det er for et billede.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 20-05-06 23:34

Peter eller Line skrev:

>Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg får et JPG billede på 2 mb
>til at fylde meget mindre?

Ja, det letteste er at hente det lille program, der hedder
ImageResizer.exe på
http://kortlink.dk/microsoft/2qz2

Når den er installeret. kan du blot højreklikke på billedet og vælge
ImageResizer
Her vælger du så, om billedet skal være lille, mellem eller stort.
Det giver en glimrende størrelse til at sende med en e-mail, hvis det
er formålet med at lave en lille fil.
Programmet overskriver ikke din originale fil, men giver dig en ny
billedfil.

Hilsen emj

Fra : Brian S

Dato : 21-05-06 10:53

Og så er der den fjerde måde:

Fjerne de EXIF-data som et digitalt kamera lægger i filen. Det kan man
gøre med f.eks. "Save for Web" i Photoshop.

Fra : emj

Dato : 21-05-06 11:00

Brian S skrev:

>Og så er der den fjerde måde:
>
>Fjerne de EXIF-data som et digitalt kamera lægger i filen. Det kan man
>gøre med f.eks. "Save for Web" i Photoshop.

Det giver nu ikke mange kb

Hilsen emj