Andet multimedie
bentjuul 3670
Color replace
Fra : Nederbasse

Dato : 14-05-06 14:22

Hejsa

På dette billede: www.neder.dk/billede.jpg vil jeg gerne have den lyse farve
skiftet ud med en gul
Jeg har prøvet at bruge color replace værktøjet i Photoshop CS men uanset
hvad jeg gør bliver billedet ikke den farve jeg gerne vil have

Er der en anden måde på det eller er det mig der ikke bruger color replace
rigtigt ?

--
<LarsN />
www.neder.dk

Fra : Esben

Dato : 14-05-06 15:27

"Nederbasse" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad jeg gør bliver billedet ikke den farve jeg gerne vil have
>
> Er der en anden måde på det eller er det mig der ikke bruger color replace

Ja, Color replace virker ikke så godt på gråtoner :/

Prøv en af disse metoder:
- Layer > New Fill Layer > Solid Color
- Sæt mode til Multiply, tryk ok og vælg en farve*.
Prøv evt. andre blending modes for andre effekter.

Anden metode:
- Layer > New adj. Layer > Photofilter
- Sæt Density = 100% og fjern flueben i Preserve Luminosity og vælg en
farve.*
(Dette giver næsten samme resultat som første metode)

Tredje metode:
- Layer > New Adj. Layer > Selective color
- Sæt Method til Absolute
- Vælg Color: White og juster skyderne

* For at ramme lige præcis en bestemt farve, så skal det foregående lag dog
være helt hvidt og ensartet.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 17:26

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Vælg Color: White og juster skyderne
>

> * For at ramme lige præcis en bestemt farve, så skal det foregående lag

Hej

Hvis du vil få lidt mere kontrast og mere sort frem kan du efter de
ovennævnte metoder gøre en ting til.
- Før du begynder at blande de forskellige lag sammen, duplikerer du først
dit billede.
- i duplikationen forøver du kontrast så meget som mulig (fx med kurve)
- så anvender du en af de ovennævnte metoder på den første billede,
- når du er tilfreds med bladning mellem de forskellige lag bruger du
funktion "Aply image" og "lægger" duplikationen på dit gule billede og
justerer det sidste på plads,

Du kan også bruge Aply image for at blande dit billede med en gul baggrund
som er et andet billede, især hvis baggrunden er et bitmap billede med
forskellige nuancer i gul.

MVH
Tomasz

PS