Andet multimedie
Program til at lave brochure
Fra : LA

Dato : 08-05-06 15:47

Hej
Jeg skal have lavet en brochure hvor der på siderne skulle kunne indsættes
grafik
og farvede bokse med tekst. Hvilket program skal jeg bruge til det.
Det skal lige siges at filen skulle kunne gemmes i eps format.
Mvh Lars

Fra : C. Nielsen

Dato : 08-05-06 16:22

"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> skrev >
> [...]
> og farvede bokse med tekst. Hvilket program skal jeg bruge til det.
> Det skal lige siges at filen skulle kunne gemmes i eps format

Du kan bruge photoshop, det kan gemme i eps format.
Du kan også bruge inDesign, det er rigtig godt at sætte op i, eksporterer
brochuren som pdf fil, som du kan åbne i photoshop og derefter gemme som
eps. Pas på at farverne er de samme hele vejen igennem. Du kan formentlig
også fint få trykt din brochurer på grundlag af Pdf filen alene.

Venlig hilsen
C. Nielsen

Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 16:55

"C. Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> eps. Pas på at farverne er de samme hele vejen igennem. Du kan formentlig
> også fint få trykt din brochurer på grundlag af Pdf filen alene.

Det vil være en rigtig dårlig ide at bruge Photoshop til at lave en
brochure,
hvad tror du ikke der sker med skrifterne, når de bliver rasteriseret.

InDesign kan eksportere som eps. Det bedste vil være pdf, hvor skrifterne er
includeret.

PS.: Det ville være mere interessant at vide hvilke programmer du har til
rådighed,
vi kan jo sagtens foreslå diverse programmer, der koster "det hvide ud af
øjnene".

--
mvh kajo

Fra : LA

Dato : 08-05-06 17:26

> [...]
> rådighed,
> vi kan jo sagtens foreslå diverse programmer, der koster "det hvide ud af

Jeg har MS office pakken, men den kan jo ikke bruges.
Vedkommende der skal trykke mine brochure vil gerne have det i eps format
Nu ved jeg ikke hvad du kalder det hvide ud af øjnene, men jeg vil da gerne
ofre en hel del for at få det til at virke.
Det bliver ikke den sidste brochure jeg skal lave så noget med 3000-4000 kr.
er jeg forberedt på.

Mvh Lars

Fra : Peter T.

Dato : 08-05-06 17:57

LA udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har MS office pakken, men den kan jo ikke bruges.

Jo. Du skal blot finde en free- eller shareware pdf-printer, der kan pdf'e
dokumenter fra word. Jeg har dog ikke lige nogle bud på hånden, men kig
feks. på download.com. Der findes en del rundt omkring.

> Det bliver ikke den sidste brochure jeg skal lave så noget med
> 3000-4000 kr. er jeg forberedt på.

Du kan ret sikkert finde en gammel Adobe Pagemaker, indesign 1 eller 2
billigt i en eller anden butik, som umiddelbart vil virke fint til dit
brug. Og hvis du har printer, er der muligvis også fulgt noget ældre DtP-
agtigt software med til den.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 18:01

"LA" skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne
> ofre en hel del for at få det til at virke.

Jeg har set krative brochurer lavet MS Office, så skal du bare have et
program der kan lave pdf-filer.

> Det bliver ikke den sidste brochure jeg skal lave så noget med 3000-4000
> kr.
> er jeg forberedt på.

Jeg aner ikke om man kan købe Indesign særskilt, CS-pakken koster ca 8000 kr
(http://www.adobe.com/dk/products/creativesuite/)
men så får du også et komplet grafisk værksted.

--
mvh kajo

Fra : per christoffersen

Dato : 09-05-06 08:02

"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det bliver ikke den sidste brochure jeg skal lave så noget med 3000-4000
> kr.
> er jeg forberedt på.

Corel draw kunne være et bud:
http://www.corel.co.uk/servlet/Satellite?pagename=Corel3Uk/Products/Display&pfid=1047024670787&pid=1047025895396

Det er både et tegneprogram og et opsætningsprogram i et.
Jeg har altid selv brugt Adobe-produkter, men jeg kender flere der sværger
til Corel.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 10:25

On Tue, 9 May 2006 09:02:29 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er både et tegneprogram og et opsætningsprogram i et.
>Jeg har altid selv brugt Adobe-produkter, men jeg kender flere der sværger

Det ser ud til at den nye MS Publisher 12 kan gemme både som
postscript og pdf, men det hjælper jo ikke meget når den ikke er ude
endnu. Har hidtil brugt MS Publisher når jeg skal lave brochurer, den
er simpel ja, men den er skisme nem at finde ud af

mvh Falcon

Fra : LA

Dato : 09-05-06 12:13

> [...]
> endnu. Har hidtil brugt MS Publisher når jeg skal lave brochurer, den
> er simpel ja, men den er skisme nem at finde ud af

Jeg siger tak for alle budene der er givet, og vil så prøve at finde ud af
noget.
Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 21:54

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu. Har hidtil brugt MS Publisher når jeg skal lave brochurer, den
> er simpel ja, men den er skisme nem at finde ud af

Ja hvis man er dygtig nok, så kan man lave det i alt, selv i notes blok, at
leve sådan en er den ene ting, man at trykke det bagefter er noget anden.
I sidste ende drejer det sig om forventninger.
Med Microsoft programmer skal du lige skrue forventninger lidt ned, i hver
fald farvemæssig. hvis man ikke snakker om skrifter, som du ikke kan
vedhæfte og mange andre ting som gør at man kan få den ønskede resultat.

Jeg vil holde mig til Indesign eller lignende program som har farvestyring.

MVH
Tomasz

Fra : Knud Iversen

Dato : 12-05-06 07:44

> [...]
> og farvede bokse med tekst. Hvilket program skal jeg bruge til det.
> Det skal lige siges at filen skulle kunne gemmes i eps format.

Jeg hentede Avery designpro limited edition, ind i custom templates så kan
du selv bestemme papirstørelsen. instalere pdf995
file:///c:/pdf995/readme.html husk at justere papirstørelsen. så kan du
prøve både fremstille mindre brochure med både tekst og foto, samt printe i
pdf format.
Mvh Knud