Andet multimedie
bentjuul 3670
Bølget gradient
Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 14:53

Hej i gruppen

Jeg har i forbindelse med noget grafik jeg laver, brug for at lave en bølget
gradient, men hvordan griber jeg det an ?
Jeg bruger Photoshop CS2 til opgaven, men jeg har ikke kunnet gennemskue
hvordan jeg griber det an.
Skulle der være en der kender et link til en tutorial, eller kan forklare
mig det, vil jeg blive mere lykkelig

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 16:18

Jeg skulle nok vise hvad det er jeg mener, for min søgning på nettet gav
nogle andre resultater end hvad jeg vil have fat i.
Se i dk.binaer i tråden dk.edb.grafik og se et billede af det jeg ønsker.

Hagar

Fra : J.L

Dato : 05-05-06 19:03

Hej Hagar

Hvis du laver en lineær gradient, med de fadende farver, kan du med en
lagmaske bruge pen værktøjet til at lave bølgen (Arbejdkurve under kurver),
indlæse arbejdskurven som et valg og fylde lagmasken med sort, på den
halvdel der ikke skal vises.

Mvh John
http://www.Dj-Import.dk