Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem: Forskellig slags sort i MS Publis~
Fra : Nielsen

Dato : 03-05-06 16:07

Forskellige nuancer af sort i MS Publisher 2003

Jeg har idag fået udskrevet nogle publisher-dokumenter, hvor der er sort
baggrundsfarve.

Imidlertid kan jeg se, at der er forskellige nuancer af sort i 2 tekstbokse,
der er lige ved siden af hinanden, selvom der ER angivet den SAMME slags
sorte farve i "Formater tekstboks" -> "Farver og streger" -> "Fyld".

Problemet kan for så vidt ikke ses på skærmen, men kommer først til syne ved
de udprint (farvelaser), jeg har lavet af dokumentet ..!

Nogle kommentater til hvad problemet kan skyldes ?

vh Jakob

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-05-06 20:55

Nielsen <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> wrote:

> [...]
> de udprint (farvelaser), jeg har lavet af dokumentet ..!
>

> Nogle kommentater til hvad problemet kan skyldes ?

Jeg vil gætte på, at den ene sorte boks måske ligger ovenpå noget
andet grafik eller endda en anden farvet boks. Pga. overprint vil sort
ikke slå hul i den underliggende grafik og vil derfor blive mere
mættet og derfor synes mere sort.

Gætter jeg rigtigt?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 03-05-06 22:14

> [...]
> andet grafik eller endda en anden farvet boks. Pga. overprint vil sort
> ikke slå hul i den underliggende grafik og vil derfor blive mere

Desværre ikke, da der intet ligger bagved tekstboksen, jf. mit tjek heraf.

Jeg synes virkelig problemet er mystisk. Det KUNNE jo også skyldes
farvelaserprinteren, men dette synes jeg bare ikke er særlig oplagt.

Så jeg tror stadig at problemet skal findes i MS Publisher 2003.

- Jakob

Fra : Esben

Dato : 03-05-06 23:30

"Nielsen" <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Desværre ikke, da der intet ligger bagved tekstboksen, jf. mit tjek heraf.

Den ene boks kan måske være gjort 1-2% transparent utilsigtet?

> Jeg synes virkelig problemet er mystisk. Det KUNNE jo også skyldes
> farvelaserprinteren, men dette synes jeg bare ikke er særlig oplagt.

Prøv evt at udskrive en hel/halv a4-side med sort, eller flyt tekstboksene,
så de overlapper hinanden - så burde du kunne udelukke, om det er printeren,
der printer ujævnt.

> Så jeg tror stadig at problemet skal findes i MS Publisher 2003.

Hvordan bliver det, hvis du printer en pdf?

--
Esben

Fra : Nielsen

Dato : 03-05-06 23:58

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> "Nielsen" <nielsen81SLETDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den ene boks kan måske være gjort 1-2% transparent utilsigtet?

Nej, heller ikke! Har lige tjekket det, og de er begge på 0 %

> Prøv evt at udskrive en hel/halv a4-side med sort, eller flyt
> tekstboksene, så de overlapper hinanden - så burde du kunne udelukke, om
> det er printeren, der printer ujævnt.

> Hvordan bliver det, hvis du printer en pdf?

Har jeg ikke prøvet - evt. vil jeg gøre det.

- Jakob

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-05-06 00:12

"Nielsen" wrote in message...

> [...]
syne ved
> de udprint (farvelaser), jeg har lavet af dokumentet ..!
>

> Nogle kommentater til hvad problemet kan skyldes ?

Kender ikke Publisher, men er det muligt at kopiere egenskaberne for den
ene boks over i den anden? Kan det iøvrigt have noget at gøre med CMYK
imod RGB? Bare gæt, jeg er ikke grafiker...

MVH
Rune