Andet multimedie
bentjuul 3670
Billedfremviser til EPS og CRW?
Fra : T

Dato : 01-05-06 12:23

Hej gruppe!

Jeg har nogle cd'er med clipart fra Corel og Bee Line med grafik i
nævnte formater. ACDSee 8 kan desværre ikke vise dem, det er ellers
mit yndlingsprogram til den slags.

Jeg bruger Paint Shop Pro 7, og det kan, men er langsomt. Og hvis der
er en fil, der ikke kan vises, crasher PSP.

Jeg holder mig alligevel til PSP som billedbehandlingsprogram, så det
er ingen løsning at installere et af de store programmer fra Adobe
eller Corel.

Er der nogen gode forslag til, hvilken fremviser med minibilleder
(thumbnails) jeg så kan bruge? Den skal helst kunne generere en
database over indlæste billeder, så gennemsyn går hurtigt næste gang,
man har brug for et billede.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-05-06 19:39

T skrev:

> [...]
> (thumbnails) jeg så kan bruge? Den skal helst kunne generere en
> database over indlæste billeder, så gennemsyn går hurtigt næste gang,

Jeg bruger selv FastStone Image Viewer og synes, den er rigtig god.
Har dog ikke lige prøvet, om Corels cliparts kan vises, selvom jeg
ligger inde med cd-rom'er.

Her er et link til FastStone Image Viewer. Der sker jo ikke noget
ved at prøve:
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : emj

Dato : 01-05-06 20:33

Svend Erik Bertelsen skrev:

>Har dog ikke lige prøvet, om Corels cliparts kan vises,

Det kan de ikke, hvilket fremgår umiddelbart af
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Hilsen emj

Fra : N. Lindhard

Dato : 11-05-06 04:20

En gratis løsning er IrfanView. Se understøttede formater på
http://www.irfanview.com/main_formats.htm

Nic