Andet multimedie
bentjuul 3670
Kontrast farver på nettet.
Fra : TL

Dato : 28-04-06 13:01

Hej ng,

Er der nogen der har et link til en side, hvor man kan indtaste en farve og
få vist kontrast farver
og ikke kun farvetemaer som på:
http://www.colorschemer.com/online.html

Skal bruges til en side, hvor jeg har et grønt farvetema, men mangler en god
kontrast farve til en
knap.

--
TL

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : RoJo

Dato : 28-04-06 13:14

On 28/04/06 14:00, in article 445203eb$0$15781$14726298@news.sunsite.dk,
"TL" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> wrote:

> [...]
> http://www.colorschemer.com/online.html
>
> Skal bruges til en side, hvor jeg har et grønt farvetema, men mangler en god

Du finder bare den farve som står overfor/modsat i denne cirkel

http://www.ipsi.fraunhofer.de/Kueppersfarbe/bilder/itten.gif

Mvh RoJo

Fra : TL

Dato : 28-04-06 13:23

"RoJo" skrev i en meddelelse:

> Du finder bare den farve som står overfor/modsat i denne cirkel
>
> http://www.ipsi.fraunhofer.de/Kueppersfarbe/bilder/itten.gif

Ja, kan vel egentlig bare tage modsatte farve og lave et tema ud fra den.
Det vil jeg prøve.

Men optimalt ønsker jeg at finde den modsatte farve (udfra hex-værdien), så
jeg rammer den samme nuance,
og så lave et tema omkring den.

Tak for linket.

TL
--
www.lindkold.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 28-04-06 18:50

"TL" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et link til en side, hvor man kan indtaste en farve og
> få vist kontrast farver

Tror det er denne du er på jagt efter:

www.colorblender.com

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : TL

Dato : 28-04-06 22:39

"KNL DtP" skrev i en meddelelse

> Tror det er denne du er på jagt efter:
>
> www.colorblender.com

Den er også god, tak. Men den er som colorschemer - den laver et farve tema,
men viser ikke kontrast-farver.

TL
--
www.lindkold.dk

Fra : Esben

Dato : 29-04-06 00:13

> Den er også god, tak. Men den er som colorschemer - den laver et farve
> tema, men viser ikke kontrast-farver.

Den modsatte farve er forholdsvist nem at finde i et
billedbehandlingsprogram ved at vælge Invert, men det giver jo en ret stor
forskel.
En anden ting man kan gøre er at ændre farven med hue +/-180, det synes jeg
giver et mere brugbart resultat.

--
Esben

Fra : TL

Dato : 29-04-06 02:07

"Esben" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> forskel.
> En anden ting man kan gøre er at ændre farven med hue +/-180, det synes

Tak for det tip - var ikke klar over de muligheder, men det skal da prøves.

TL
--
www.lindkold.dk