Andet multimedie
bentjuul 3670
vedr. printer
Fra : ulla

Dato : 28-04-06 10:37

hejsa

jeg står og skal købe en printer. den må koste omkring 3000 og det skal være
en laser.
men hvad er egentlig betydningen af om den er postscript?
og nogle anbefalinger?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-04-06 23:28

ulla wrote:

> jeg står og skal købe en printer. den må koste omkring 3000 og det
> skal være en laser.
> men hvad er egentlig betydningen af om den er postscript?
> og nogle anbefalinger?

Jeg tror, du skal kigge efter en passende hardwaregruppe at spørge i. Her
bliver der snakket grafikbehandling.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Esben

Dato : 29-04-06 00:23

> Jeg tror, du skal kigge efter en passende hardwaregruppe at spørge i. Her
> bliver der snakket grafikbehandling.

Udskrivning er da i høj grad relateret til grafikbehandling. Der er jo mange
andre spørgsmål om printere end lige hvilken der er billigst at skrive ud
på.

--
Esben

Fra : Esben

Dato : 29-04-06 00:41

"ulla" <bender1_@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> jeg står og skal købe en printer. den må koste omkring 3000 og det skal
> være en laser.
> men hvad er egentlig betydningen af om den er postscript?

PS-understøttelse kan betyde noget for kompatibiliteten med PS-baserede
programmer (fx Illustrator, Acrobat og Indesign).
Jeg er dog ikke stødt på ting der ikke kan udskrives i ok kvalitet og uden
fejl på nyere GDI og PCL-printere (de fleste PCL-printere har vel egentlig
også PS-emulering).
Komplekse PS-baserede filer har det dog bedst med en Postscript printer
(særligt når der bruges transparens i flere lag, blandinger af CMYK og
RGB-grafik etc). Skal du bruge den til krævende prepress/proofing vil jeg
foreslå en printer med Postscript, men til 3000,- er udvalget dog begrænset.

--
Esben