Andet multimedie
bentjuul 3670
Program der ken indele en cirkel i grader
Fra : Ingelsen

Dato : 24-04-06 16:08

Jeg søger et program der kan inddele en cirkel i x antal grader
(bare med nogle streger eller skiftevis sort/hvid)
og så kunne printe cirklen ud rimelig nøjagtigt.

Nogen der kender sådanne et program??

Hilsen Jan

Fra : per christoffersen

Dato : 24-04-06 17:05

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger et program der kan inddele en cirkel i x antal grader
> (bare med nogle streger eller skiftevis sort/hvid)
> og så kunne printe cirklen ud rimelig nøjagtigt.

Hvad skal slutresultatet bruges til?

Hvis det ikke skal være print-præcist kan man bruge et office-program (excel
eller powerpoint) til at lave cirkelinddelingen med gennem en graf. Så skal
man bare selv taste væriderne ind i en tabel.

(så har man hørt det med: en anbefaling af microsoft office til grafisk
arbejde...)

/Per

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 24-04-06 17:31

per christoffersen wrote:
> [...]
> taste væriderne ind i en tabel.
> (så har man hørt det med: en anbefaling af microsoft office

Sigmaplot er svaret. Kan producere vektorbaserede grafer af en
hver slags.
http://www.systat.com/products/SigmaPlot/

Mikkel

Fra : per christoffersen

Dato : 25-04-06 09:49

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Sigmaplot er svaret. Kan producere vektorbaserede grafer af en hver slags.
> http://www.systat.com/products/SigmaPlot/

Jo, hvis man har 700$ at bruge på det.
Hvis man bare skal lave et lykkehjul til børnehavens sommerfest, er det
måske okay at lægge vejen forbi MS Office istedet.

/Per

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-04-06 15:14

per christoffersen wrote:
> [...]
> Hvis man bare skal lave et lykkehjul til børnehavens
> sommerfest, er det måske okay at lægge vejen forbi MS Office
Du kan prøve programmet gratis i en måned !!!

Mikkel

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-04-06 20:58

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev:

> (så har man hørt det med: en anbefaling af microsoft office til grafisk
> arbejde...)

Føj da. Du har på det nærmeste diskvalificeret dig til indlæg i
dk.edb.grafik

--
Kurt Lund

Fra : per christoffersen

Dato : 25-04-06 10:04

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Føj da. Du har på det nærmeste diskvalificeret dig til indlæg i
> dk.edb.grafik

For de sarte og følsomme designersjæle skal jeg da skynde mig at gøre
opmærksom på, at man kan lave præcis samme trick i Illustrator.
Så bare rolig, - verden er ikke helt af lave.

/Per

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-04-06 21:04

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>For de sarte og følsomme designersjæle skal jeg da skynde mig at gøre
>opmærksom på, at man kan lave præcis samme trick i Illustrator.
>Så bare rolig, - verden er ikke helt af lave.

CorelDraw, AutoSketch og sikkert de fleste vektortegneprogrammer.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>