Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik udtræk fra pdf fil ?
Fra : Liselotte

Dato : 23-04-06 03:03

Hej
Jeg skal bruge postdanmarks logo nederst th på side 2 ...

http://www.postdanmark.dk/iis/posthuset/pris_brev_og_pakker/priser2004/priser2004.pdf
eller
http://tinyurl.com/jlapn

.... jeg skal kunne printe det uden datatab i A4 størrelse, derfor skal
jeg have fat i vektor billedet. I Acrobat kan der zoomes uendeligt på
det, og jeg kan ikke udtrække bitmap billeder af pdf filen, så logoet
må være i postscript eller lignende i pdf filen. Hvordan får jeg fat
i den ?

Jeg har adgang til Adobe programmerne på mit arbejde.

Hilsen Liselotte

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-04-06 04:15

Liselotte wrote:
> Hej
> Jeg skal bruge postdanmarks logo nederst th på side 2 ...

Du finder de rigtige filer her
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/OmPostDanmark/Leverandorer/Info_leverandoer.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/blank.xml&settopmenu=ompostdk

eller http://kortlink.dk/postdanmark/2nee, der findes flere sider med
originalt materiale, men dem kan jeg ikke finde lige nu, fordi PD's
søgefunktion er i udu.

M.v.h
Niels

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-04-06 04:41

Niels Jacobsen wrote:
der findes flere sider med
> originalt materiale, men dem kan jeg ikke finde lige nu, fordi PD's
> søgefunktion er i udu.

De er så her
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/Erhverv/Breve/Modtager_betaler_portoen.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/blank.xml&settopmenu=erhverv

eller http://kortlink.dk/2nef

M.v.h
Niels

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-04-06 10:39

Niels Jacobsen wrote:
> eller http://kortlink.dk/postdanmark/2nee, der findes flere sider med
> originalt materiale, men dem kan jeg ikke finde lige nu, fordi PD's
> søgefunktion er i udu.

Nå, jeg kan se at det link ikke er det rigtige. Men du går ind under "Om
Post Danmark" => "Design" øverst til venstre er der en "Logo"

M.v.h
Niels

Fra : Kajo

Dato : 23-04-06 09:50

"Liselotte" <liselotte@tempemail.net> skrev i en meddelelse
[...]

Åbn filen i Illustrator og klip logoet derfra.

Hvis du har AdobeAcrobat, kan du markere logoet og høreklikke på det, vælg
rediger objekt.

Du kan også vælge at beskære pdf-filen så du kun har logoet, gem som eps og
åbn i Illustrator.

Ellers kan logoet hentes på dette link:
http://www.postdanmark.dk/index.jsp

--
mvh kajo

Fra : Liselotte

Dato : 23-04-06 14:39

Tak for tippet, det er lige hvad man skal bruge.

Den er her, du fik ikke fat i den rigtige frame
http://tinyurl.com/fsuoy

---------------
Til Kajo
---------------
Absolut brugbar metode med cropping i Acrobat, har lige prøvet det, er
ok
Men object markingtools var ikke succesfull. Kunne ikke få fat i det
underliggende rigtige object, men det er også første gang jeg
anvender værktøjet :-/

Får man iøvrigt samme "rene eps fil" uanset om man bruger Illustrator
til at klippe det ud, eller om man cropper med Acrobat og gemmer i eps
?

Fra : Kajo

Dato : 23-04-06 22:11

"Liselotte" skrev i en meddelelse

>Tak for tippet, det er lige hvad man skal bruge.
>
>Den er her, du fik ikke fat i den rigtige frame
>http://tinyurl.com/fsuoy

Selvfølgelig, det går rigtig godt med at linke forkert i denne tråd.

> [...]
>Men object markingtools var ikke succesfull. Kunne ikke få fat i det
>underliggende rigtige object, men det er også første gang jeg

Det kan nogen gange være besværligt, som i dette tilfælde hvor du er nød til
at fjerne overliggende objekter først.

>Får man iøvrigt samme "rene eps fil" uanset om man bruger Illustrator
>til at klippe det ud, eller om man cropper med Acrobat og gemmer i eps?

Jeg tror ikke der er den store forskel, jeg går udfra at der ved begge måder
er overflødige objekter der skal fjernes.

Det bedste resultat får du ved at hente Post Danmark originalfil.

--
mvh kajo