Andet multimedie
bentjuul 3670
PSE 4
Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-04-06 20:55

Hej.

Jeg har næsten lige købe PSE4 og vil gerne vide om det ikke kan lade sige gøre
at få Tools i en dobbelt række uden at trække i den?

Jeg har *set* det gjort i et videokursus fra bladet Digitalfoto 06, men da jeg
er døvbleven kan jeg ikke høre hvad der bliver sagt.

Jeg har prøvet at gøre det efter men kan ikke få det til at virke.

Er der en smart måde at gøre det på?

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : TL

Dato : 23-04-06 01:14

"Asbjørn M. Nielsen" skrev ...
> [...]
> er døvbleven kan jeg ikke høre hvad der bliver sagt.
>
> Jeg har prøvet at gøre det efter men kan ikke få det til at virke.

Bruger selv Photoshop, men mener at huske at i Elements bliver
værktøjslinien til en dobbeltrække, når
man trækker hele felt lidt væk fra kanten. (træk med venstre museknap nede
øverst i feltet).
Når den kommer for tæt på kanten bliver den vist til en enkeltrække som jeg
husker det.

Prøv at nifle lidt med den ved at trække den lidt rundt til du kan se den
viser en dobbeltramme inden du slipper den.

TL
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-04-06 09:42

TL dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>Bruger selv Photoshop, men mener at huske at i Elements bliver
>værktøjslinien til en dobbeltrække, når
>man trækker hele felt lidt væk fra kanten. (træk med venstre museknap nede

Læste du ikke hvad jeg skrev?

Fra : emj

Dato : 23-04-06 11:49

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>TL dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>Læste du ikke hvad jeg skrev?

Tag du hellere og læs TLs svar, som er perfekt i stedet for at være
flabet.

Hilsen emj

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-04-06 12:20

emj dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>Tag du hellere og læs TLs svar, som er perfekt i stedet for at være
>flabet.

Hvad flabet er der ved det. Hans svar var ikke det jeg søgte. Det han skriver
kan jeg sagtens gøre. Han svarer ikke på det der bliver spurgt om!

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : TL

Dato : 23-04-06 13:54

"Asbjørn M. Nielsen" skrev

> Hvad flabet er der ved det. Hans svar var ikke det jeg søgte. Det han
> skriver
> kan jeg sagtens gøre. Han svarer ikke på det der bliver spurgt om!

ja, men excuse me...bedre held andre steder så...ellers kan du vel købe
bladet og få dit svar der.

TL

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-04-06 19:33

TL dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>ja, men excuse me...bedre held andre steder så...ellers kan du vel købe
>bladet og få dit svar der.

Nej det er jo det man ikke kan. Jeg har bladet med CD hvorpå der er et
videokursus, men det skal man jo kunne høre.

Jeg spørger andre steder.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-04-06 16:11

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er døvbleven kan jeg ikke høre hvad der bliver sagt.
>
> Jeg har prøvet at gøre det efter men kan ikke få det til at virke.

Du maksimere bare vinduet i programmet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : emj

Dato : 27-04-06 19:10

Jørgen Nielsen skrev:

>Du maksimere bare vinduet i programmet.

Sikke da noget vrøvl.
Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-06 14:11

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Sikke da noget vrøvl.
> Hilsen emj
Han spurgte hvordan man værktøjtslinien i én række, ligesom på videoen, og
på videoen gør/siger han det Jeg har lige prøvet, og det virker da hod
mig.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 27-04-06 22:09

Jørgen Nielsen dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>Du maksimere bare vinduet i programmet.

Sludder.

Jeg har selv fundet ud af det.

Vinduet skal stå på normal visning og hvis man så formindsker vinduet forneden
kan Tool ikke være der og ændres automatisk til visning med dobbelt række.

Simpelt når man lige ved

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : emj

Dato : 27-04-06 22:57

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>Sludder.
>
>Jeg har selv fundet ud af det.

Du er rigtig kvik, men det holder ikke en meter, hvis man gerne vil
have dobbeltrækket tool uanset om vinduet er maximeret eller ej )

>Vinduet skal stå på normal visning og hvis man så formindsker vinduet forneden
>kan Tool ikke være der og ændres automatisk til visning med dobbelt række.

Jamen du skal da kunne få dobbelt toolrække selv om du har maksimeret
dit vindue og det får du ved at tage ved toolbjælken for oven og
trække den ind til højre. Derefter kan du flytte rundt med din
dobbeltrækkede tool og placere den, hvor det passer dig.

>Simpelt når man lige ved

Det er bare ikke nogen løsning, som kan bruges til noget. Ingen gider
da at redigere billeder i et formindsket billedbehandlingsprogram )

Hilsen emj

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 28-04-06 09:20

emj dansede stepdans på tastaturet og ramte følgende taster:

>Du er rigtig kvik, men det holder ikke en meter, hvis man gerne vil

Lad være med at være så flabet
Du læste og forstod jo ikke mit første indlæg.

>have dobbeltrækket tool uanset om vinduet er maximeret eller ej )

Det var ikke det jeg spurgte om! Jeg skrev ikke noget om at det skulle være
maximeret.

> [...]

>Det er bare ikke nogen løsning, som kan bruges til noget. Ingen gider
>da at redigere billeder i et formindsket billedbehandlingsprogram )

Hvis du nu prøvede det selv ville du kunne se at det kun er ca. 1 cm forneden i
vinduet der skal formindskes og det kan jeg sagtens leve med.

Det er underligt med dig, du taler før du tænker.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-06 14:17

> Sludder.

Du spurgte hvordan de gjorde i videoen, og det var sådan han sagde...og
"snak" lige ordentligt, gider ikke at bruge min tid på dig, hvis du ikke i
det mindste gør det.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 30-04-06 20:46

> [...]

>"snak" lige ordentligt, gider ikke at bruge min tid på dig, hvis du ikke i

Hvad er det der ikke er ordentligt "snak"?
Hvis det er ordet "sludder" må du være meget nærtagende.

Som sagt har jeg fundet ud af det. Se tidligere indlæg.

--
Asbjørn M. Nielsen