Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign: Genvej til brøker
Fra : Torben A

Dato : 20-04-06 15:24

Findes der en genvej til de mest almindelige - 1/2, 1/4 osv - brøker i
indesign?

vh/Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-04-06 18:13

Torben A skrev:

> Findes der en genvej til de mest almindelige - 1/2, 1/4 osv -
> brøker i indesign?

Ikke mig bekendt, men kan du ikke bare bruge de genveje, som er
indbygget i styresystemet? Altså f.eks. Alt + 0189 for ½, Alt +
0188 for ¼ osv?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Inger

Dato : 20-04-06 18:51

Thomas G. Madsen wrote:

> Ikke mig bekendt, men kan du ikke bare bruge de genveje, som er
> indbygget i styresystemet? Altså f.eks. Alt + 0189 for ½, Alt +
> 0188 for ¼ osv?

Man kan bruge "glyphs" - ved ikke hvad det hedder på dansk. Der kan man
bare dobbeltklikke på det tegn man vil bruge, så sættes det ind der hvor
din curser står. Du finder den under "type" menuen i toppen

Mvh. Inger

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-04-06 19:14

Inger skrev:

> Man kan bruge "glyphs" - ved ikke hvad det hedder på dansk.

Glyffer.

> Der kan man bare dobbeltklikke på det tegn man vil bruge, så
> sættes det ind der hvor din curser står. Du finder den under
> "type" menuen i toppen

Ja, den palette bruger jeg også for det meste, men det kan vel
ikke kaldes for en genvej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Inger

Dato : 23-04-06 21:31

Thomas G. Madsen wrote:

> Glyffer.

> Ja, den palette bruger jeg også for det meste, men det kan vel
> ikke kaldes for en genvej.

Nå, nej en genvej er er det jo ikke... Men det tager ikke så
forfærdeligt lang tid at dobbeltklikke i den hvis man har den stående
åben. Så det er vel det hurtigste og det var det jeg ville fortælle

Mvh. Inger

Fra : Brian S

Dato : 24-04-06 11:22

Hent dette (gratis) script: